OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef bart
    OA 4.0 : Wat vind jij belangrijk ?

    "Belangrijk" is niet het juiste woord maar ik zou het ECHT fijn vinden wanneer ik het goed en duidelijk kon zien wanneer ik in een rubriek schrijf die publiekelijk op internet te zien is.
    Er zijn immers een paar rubrieken die voor iedereen op het internet zichtbaar zijn, zonder OA abonnement, zonder in te loggen.
    Ik zie dat ook in die rubrieken soms best wel persoonlijk geschreven wordt, of dingen geschreven worden waarvan je misschien niet wil dat iedereen dat kan lezen.

    Ik snap dat de site iets moet laten zien aan mensen die misschien lid willen worden maar ikzelf wil graag duidelijk weten hoe wereldwijd zichtbaar hetgeen wat ik schrijf is.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Jillh


    Dat is wat jij en anderen er van maken. Alsof hier positiviteit uit straalt.
    Ik vind zelf het niveau op de moedersite enorm naar beneden gedonderd te zijnde laatste 7jaar, toen was er nog helemaal geen FB....
    Ja hier hebben ze de zwartknop, die ze volop gebruiken, daar creeer je een eliten groep mee.
    En maar zeuren over hoe onvolwassen ze bezig zijn op FB.

    Nu ik ga mij binnenkort afmelden na zoveel jaar OA en zal ik weinig mensen meer aan bevelen om bij zo n club te willen horen...ik lees genoeg, voel genoeg, nee niet meer mij ding. Het was ooit zooo leuk en gezellig.

    Als je niet antwoord of doet zoals de rest doet, kom je in hun zwartboek zone.
    Van het jaar bezorgd te zijn geweest om iemand, nee dat mag je niet en krijg gelijk per pb te horen en zelfs meerdere nog of ik een bord voor mijn kop heb. Gaan jullie zo om met mensen?
    Ja schijnbaar...de rest vertellen hoe ik en andere personen zijn, en dan op een feestje te horen krijgen ow maar zo ben jij helemaal niet?
    Nee het niveau was al weg voordat FB kwam dat is jullie schuld niet , nee dat doen anderen, word er gezegd...tja de mee lopers op OA site die zelf niet voor hun mening klaar staan.

    En toch zie ik wel Oa mensen op FB, ow ja die behoren niet toe tot die eliten club.

    Maar ieder is zo vrij om ergens lid van te zijn, betaalde of niet betaalde forum.
    Bart heeft toen FB op de wereld kwam een klein foutje gemaakt, en die kan hij nu niet meer repareren.

    Zo blijf je 2 groepen houden.

    Ik heb het prima naar mijn zin op FB en heb je even geen zin of tijd scroll te toch verder.
    En feesten kan je toch wel mee maken, met of zonder Oa

    En door het zwartboek er in te houden wordt het er niet gezelliger op Bart.
    Geef die bepaalde groep een eigen website , ze reageren toch op geen of andere of nieuwe mensen.

    Ik zal door dit stukje enorm over mijn heen krijgen, ik zal via via overal ingeseind worden om mij uit hun zwartboek te halen, nu het mag hoor.
    Ik ga er geen discussie van maken, want jullie hebben toch allemaal gelijk, alleen ik wil nu eens mijn zegje doenSmile
    Ik gebruik geen zwartboek, zo anno 2002

    Bart su6 met zo n groep!!

    Fijne dagen!!

    Smile Smile
    Smile
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Wim
    Foto's rechtstreeks uploaden. Dus zonder tussenkomst van buffering in 'bestanden', hetgeen nu het geval is.

    In dat geval verlies je de mogelijkheid om terug te zoeken in afbeeldingen die je eerder geplaatst hebt, t?ch ?
    Hoewel ik de charme van de situatie die jij beschrijft zie, vind ik het heerlijk om af en toe terug te kunnen bladeren door afbeeldingen die ik eerder heb geplaatst.
    (Vooral omdat dat PC-onafhankelijk is Smile )
    Sorry Wim Smile
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik zie een dicht slotje bij besloten rubrieken:

    Ai .... ik heb de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen. Smile

    Een "waarschuwing" die opvalt in elk draadje in de rubrieken die voor alles en iedereen zichtbaar zijn, zoiets als "De berichten in deze rubriek zijn publiekelijk" zou ik desondanks prettig vinden.

    Maar ik zal het slotje in mijn oren knopen.
    (In die zin mist dan misschien alleen een open slotje in de open rubrieken (wellicht graag in rood ?))
    (De open rubrieken laten geen open slotje zien.)
  5. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Wat ik graag zou willen, is het tegenovergestelde van het zwartboek.
    Dus dat ik kan kiezen wie mijn berichten niet (mee) kan lezen.

    Dat zou niets minder dan GEWELDIG zijn.

    Maar ja, hetzelfde probleem natuurlijk, wat doe je met "Quotes" ??
  6. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Wat ik graag zou willen, is het tegenovergestelde van het zwartboek.
    Dus dat ik kan kiezen wie mijn berichten niet (mee) kan lezen.

    ........ of eigen club aanmaken, alle OA-(st)ers lid maken en diegenen die niet mogen lezen wat jij schrijft er uit Smile flikkeren ?



    ..... maar goed, misschien kun jij helemaal niet lezen wat ik hier schrijf. Smile
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik vind het ook geen goede regeling, juist omdat het kliekjes in de hand werkt.

    Het feit dat ik kan bepalen of iemand mij kan lezen werkt etensresten in de hand ?

    Nee, serieus, die koppeling zie ik niet.

    Voor wat betreft "roddelen" richt ik mijn volledige hoop op het "zelfreinigend vermogen" van OA.
    De sociale controle en wellicht gewoon het normale "beheer".

    Nee, ik zie die vermeende negatieve bijwerkingen van een omgekeerde zwartboekfunctie niet zo.
  8. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef JWmartin
    Naar aanleiding van alle commotie rond een ban is het misschien ook zinvol om een soort cli?ntenraad te overwegen. Die kan wat objectiviteit en transparantie brengen in dit soort emotionele beslissing.

    Ik vind dit een goed idee.

    Gewoon omdat voor mijzelf geldt dat niemand waar ik me in al mijn jaren op OA aan gestoord heb mij heeft doen overwegen om bij OA weg te gaan maar degenen die weg-gegaan zijn of weg moesten wel.
    Puur ter bijdrage aan "instandhouding" van deze site, omdat ik vermoed dat onderschat wordt hoe zeer mensen in deze zin aan elkaar hangen, zou ik dit idee toejuichen.
    Iets met "lichtere verteerbaarheid" van sommige beslissingen of zoiets.

    Nou ja, met het sneuvelen van een principe wat nota bene zelfs op Facebook toegepast kan worden (terwijl dat echt een commerci?le zuigsite is) : "Actieve (zelf)afscherming", voor allerlei dingen soortgelijk aan wat bijvoorbeeld ook Cato noemt, zie ik het "thuisvoelen op OA" voor veel mensen bepaald niet dichterbij komen.
    Ik zie dat als een gemiste kans in een proces waar ik in het verleden wel eens de vraag gesteld heb horen worden hoe het zou kunnen komen dat het ledenaantal op OA daalt of zo drastisch gedaald is.
    (De nieuwe aanwinsten daargelaten als gevolg van recente exposure op TV.)
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Saskieja (O.a.)
    Ik zou een cli?ntenraad dus niet toejuichen. .........
    ..............
    ..............
    Ga wat vaker op je handen zitten zoals SFR al aangaf of....

    In zijn geheel een mooi en goed pleidooi, niets mis mee lijkt me, ik geloof dat iedereen het hier mee eens kan zijn.
    Voor mij is het echter te vergelijkbaar met idie?le reclame.
    De groep die je wil bereiken daar heeft het geen effect op.
    Op de momenten dat ik niet goed in mijn vel zit is "op mijn handen zitten" gewoon te hoog gegrepen.

    Nou ja, ik hoef niet eens bij mezelf te blijven om te zien dat we dit al geprobeerd hebben, dat deze insteek, dit app?l al vaker gedaan is en dat het menselijkerwijs, in de praktijk, niet voldoende in te vullen blijkt.
    Alle goede wil ten spijt.

    Dat maakt dat ik van mening blijf dat je naar manieren moet blijven kijken om e.e.a. te verbeteren.

    In zijn geheel kan ik me in "Als mensen weg willen moet je dat gewoon doen en niet gaan of blijven roepen dat je het niks meer vindt." niet vinden.
    Klinkt een beetje alsof negatieve dingen niet genoemd mogen worden.

    Ben je ontevreden over de gang van zaken ?
    Mond houden of opdonderen !

    Zo klinkt het voor mij.
    Ik vind dat je mag vechten voor wat je waard bent om iets wat je de moeite waard vind te verbeteren.
    In veel gevallen zal dat niet lukken zonder de negatieve dingen te benoemen.
  10. Bericht van Zwembandje is op 26-01-2018 om 20:51:51 uur verwijderd door Zwembandje.

    Reden: spijs, ik las niet goed.

     
  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Cato

    Alleen maar roepen dat het niet meer is, wat het geweest is en alleen dat maar steeds weer herhalen vind ik dan weer weinig constructief.

    En dat komt met enige regelmaat voorbij, wat soms voor mij erg sfeer bepalend is (op een negatieve manier).

    En ik denk maar zo dat Saskieja dat bedoeld.

    Alleen maar roepen dat het niet meer is, wat het geweest is en alleen dat maar steeds weer herhalen, is ook in mijn beleving weinig constructief en inderdaad in zekere mate sfeerbepalend.
    Het komt regelmatig voorbij maar laat misschien ook zien dat er "iets" aan de hand is, men had het graag anders, zoals vroegah.
    Ik herken een beetje dat er een algemene tendens lijkt te zijn dat degene die het benoemd ook degene moet zijn die een bijdrage aan de oplossing van het probleem moet zijn want dat wordt gezien als (= anders ben je niet) "constructief".
    In sommige gevallen hebben degenen die de problemen signaleren en benoemen simpelweg niet de middelen om een constructieve bijdrage te leveren en ligt in mijn beleving de verantwoordelijkheid voor die inspanning bij degenen die het er mee eens zijn, die er een belang bij hebben om het te veranderen en die daadwerkelijk de invloed (macht) hebben die tot verandering(en) kan leiden.
    De macht van de signaleerders beperkt zich soms alleen maar tot het signaleren en benoemen.
    En dat "benoemen" wordt qua waarde in mijn optiek wel eens onderschat.

    Goed, roepen dat alles k*t en kl*te is, dat bij herhaling doen en volledig in negativiteit verzanden, da's inderdaad geen bijdrage en wellicht moet je daar in sommige gevallen dan inderdaad wel (vergaande) conclusies aan verbinden.

    De vraag wordt hier gesteld : "Wat vind jij belangrijk ?" en blijkbaar is er een zekere onvrede, een soort van over - en weer tussen klagers en niet-klagers.
    Wat ik belangrijk zou vinden is dat "men" het gemiddeld goed naar de zin heeft, dan groeit OA qua ledenaantal en wordt het in mijn optiek diverser en leuker.
    Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, dat is simpelweg niet te doen.
    Ik denk overigens begrepen te hebben wat Saskieja schreef.
  12. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    zwembandje voor je mening uitkomen mag, waarom niet, maar kwtsend worden, vingerwijzend, beledigend tot bijna schelden aan toe dat is niet voor je mening uitkomen of ervoor vechten zoals je zegdt

    daar begint zoals saskija zegt t respect voor je mede oa-er en je normale boeren verstamd

    Ik bedoel te zeggen dat kwetsen, vingerwijzen, beledigen en schelden soms voortkomt uit een (moeilijke) fase waarin iemand zit.
    Als dat niet zo is, dan definieert dat gedrag misschien het karakter van die persoon.

    In beide gevallen dunken me alle oproepen die appelleren aan gezond boeren verstand en het op de vingers gaan zitten, zeer helaas, "weinig hoopvol".

    Dat is wat ik wilde zeggen.
    Wie toegang heeft tot het normale boeren verstand op de momenten dat het er hier blijkbaar op aan komt, die zal dat normaliter gebruiken, ik vermoed dat namelijk een kenmerk te zijn van "gezond"/normaal boeren verstand.
    Daar waar je dat dus niet ziet gebeuren, daar is het simpelweg (hopelijk slechts tijdelijk "even") niet beschikbaar en daar helpt de zoveelste oproep tot normaal gedrag niet tegen.
    In mijn optiek helpen inspanningen om dat "actiever aan te sturen" daar beter tegen.
    Die inspanningen worden gedaan maar leiden op hun beurt soms weer tot gevoelens van onbehagen, zo is het "hole in the bucket"-verhaal weer rond.

    Op zo'n moment vind ik een voorstel zoals bijvoorbeeld een cli?ntenraad (of als er iets bedoelt wordt wat daar op lijkt en toepasbaarder is) - zoals dat hier genoemd wordt - op zijn minst een poging om een constructieve bijdrage te leveren en afhankelijk van de vorm zelfs een goed idee.
    In zekere zin op zijn minst een echte (poging tot) een bijdrage.
    Net zoals overigens het organiseren van leuke uitjes, het maken van leuke clubs, het positief tot leven brengen van de chat en alle positieve tekstuele bijdragen in draadjes.
    Hopelijk met ruimte voor kritiek.
Terug naar de lijst