Nieuwe laptop nodig, tips?

Nieuwe laptop nodig, tips? 

Onderwerp van Strelitzia

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Voor dit gebruik zou ik een chromebook nemen. Ik heb deze anderhalf jaar geleden aan mijn dochter gegeven om oa mee naar school te nemen (hbo). Ze is er erg blij mee. Helaas is het type van haar er niet meer. Waar je op moet letten is dat je 4gb werk geheugen kiest. Afmeting scherm is persoonlijk.

    Grootste voordeel is dat hij lang mee gaat op een volle accu en niet warm wordt. Daarnaast is ie in een seconde opgestart. Je zou interne opslag kunnen uitbreiden, maar dat hoeft niet. Je werkt vooral online met een chromebook. Dat klinkt erger dan het is. Netflix werkt prima op een chromebook, kies in dat geval wel voor een HD scherm en niet HD ready.

    Op deze ben ik verliefd: >>LINK<<
    Alternatief is deze: >>LINK<<
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Daarvoor in de plaats gebruik je Google docs, spreadsheets enz.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oh ja, ik las het niet goed. Je kunt idd op een chromebook geen software draaien, behalve wat apps van Chrome.

    Ideaal om te surfen, mail te checken (webmail), Skype, WhatsApp web, YouTube en verder alles wat je in een browser kunt doen.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Frans-Jan
    Chromebook is nogal beperkt, is eigenlijk niet meer dan een Chrome browser die op een pc draait. Meer dan wat je met je (Chrome) browser kan, kan je dus niet met een Chromebook.

    Zelf heb ik een aantal maanden geleden een ACER Aspire ES1-533-C94P gekocht voor EUR 329, die ik als reserve laptop gebruik en mijn dochter voor school gebruikt. Die heeft een solid state harde schijf waardoor hij snel opstart, nauwelijks bewegende delen bevat, en dus minder koeling nodig heeft, lichter is en minder snel slijt. Veel laptop voor weinig geld.

    Vind dat je chromebook hiermee echt tekort doet. Mijn dochter gebruikt excel, word, PowerPoint allemaal op haar chromebook. Alle schoolverslagen en -werk wordt op haar chromebook gedaan. Werken in de cloud met andere klasgenoten die Windows gebruiken.
Terug naar de lijst