Recirculatie afzuigkap

Recirculatie afzuigkap 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef milla
    Is dat normaal, zelf een afzuigkap aanschaffen in een huurhuis?

    Ja dat is wel normaal.

    Ik heb er eentje van Etna. Het werkt voor geen meter en ik heb het idee dat dit niet door de kap maar door de combinatie met het afzuigsysteem komt. Ik mocht er niks op aansluiten, maar dit werkt echt niet. Op internet lees ik dat dit zeker met nieuwbouw woningen vaak een probleem geeft.

    Volgende week wordt ik als het goed is teruggebeld door de woningbouw hierover.

    Na het eten koken ruikt mijn huis ontzettend naar kookluchten.
    Wil ik ?s avonds ergens heen moet ik echt eerst iets anders aantrekken. De volgende ochtend is het nog niet weg.
    Een grote ergernis dus.

    Het systeem ansich werkt wel, je voelt dat er flinke trek is. Nooit beslagen badkamer enz.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef marinus
    Mag je ook geen motorloze kap aansluiten op de mechanische ventiatie?

    Dat ga ik nu nabragen. Destijds was gezegd dat er niks aan mocht.

    Een vriend van mij gaf dat dit wellicht gemakzucht was en deed dat af als onzin.
    Dus wellicht kan dat best.
    Ik twee van die gaten in de keuken zitten
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Balen, zeg! Daar ben ik dus ook bang voor.

    Kan je nog wachten met aanschaf? Of is dat huis al bijna klaar?

    Ik zou goed bij de woningbouw vragen wat er w?l mag of anders bij de bouwer
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik heb er eentje. Van Ikea.
    Eens per half jaar een nieuw filter erin.
    Tenminste, dat zou je moeten doen ;-)

    Zit deze ergens op aangesloten?
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef EmC


    Nee. Dat is nu juist het nadeel van zo'n systeem.
    Is niet net zo effectief als een "echte" maar ik weet na 10 jaar al niet meer beter.

    De mijne kan net zo goed uit staan.
    Het is geen moer beter dan voorheen en maakt wel een takkeherrie.
    Daarom ben ik er ook helemaal klaar mee
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Hier een motorloze afzuigkap op de mechanische ventilatie.
    Op de afzuigkap zit een knop om de afzuiging hoger te zetten (motor zit op de 2e etage).
    Ik kan zelfs een motor laten installeren met een afstandsbediening.

    Ik heb op de muur (in badkamer en keuken) een draadloze bediening voor de centrale afzuiging. Dat werkt hetzelfde denk ik.

    Er mag hoe dan ook geen afzuigkap met een motor op het systeem begrijp ik
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Als hij niet goed afzuigt moet je het systeem anders afstellen. Bij zoog hij ook slecht af en blies zoveel lucht in de slaapkamers dat je haast wegwoei. Mijn neefje heeft toen alles anders afgesteld op de unit op.zolder.

    Ik heb er ook een van Etna via woningbouw, hing er al, de bak zelf is het filter en gaat beroerd schoon. Ik heb liever een afzuigkap die naar buiten gaat.

    Overigens vind ik zo een circulair systeem heel veel stof in je huis geven.

    Er valt niet veel anders af te stellen denk ik.
    Maar ik wel wel dat ze komen kijken voor het geval dat.

    Hij zuigt wel, als ik er en keukenrol tegenhoudt blijft ie er aan plakken zeg maar.
    Ik krijg elders geen rare luchten. Spiegel in badkamer beslaat nooit als ik hem aan heb. Wel als ie uit is.
    Hij doet dus wel iets goed.

    Misschien toch de afzuigkap. Maar dan zou ik niet goed weten welke wel te kopen.
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Meer stof??? Smile

    Dat heb ik nooit gemerkt.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef marinus


    Dat is ook wel begrijpelijk anders is de kans groot dat je de etensluchten elders in huis weer naar binnen blaast.
    Kaatje krijgt een huurhuis,dus je gaat dan geen gaten in de muur maken, dat begrijp ik wel. Maar een motorloze kap kan je (evt later) zonder schade monteren.

    In 2008 hebben wij een huis gekocht waar dat ook allemaal niet zou mogen (want bouwbesluit, isolatiewaarden e.d. e.d.) Ben ik blij dat ik toch een beetje ongehoorzaam ben geweest ;-)
    Als gulden middenweg zou Kaatje in eerste instantie voor de recirculatie kunnen gaan (en zijn die zorgen ook weg) en als dat na een tijd niet blijkt te voldoen een motoloze aanschaffen (zo gek duur zijn die dingen ook weer niet).

    Ik heb ook een huurhuis dus ik wil ook niet teveel doen. Zeker niet omdat ik denk hier niet nog heel lang te wonen. En zelf niet zo handig ben.

    Die motorloze zou wat jou betreft gewoon op wel op het centrale afzuigsysteem kunnen?

    Blijft een gedoe want dat zit dan weer niet rechtboven het fornuis dus moet dan met een of andere flexibele slang ofzo, wat dan weer moet worden weggewerkt.

    Zou toch mooi zijn als de woningbouw een leukere oplossing bedacht... Smile
    Dit mag niet, dat mag niet en ondertussen zitten wij in de kooklucht
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef marinus

    Ik zie het verschil niet zo of je boven in het plafond de lucht afzuigt, of deze iets verlengt tot boven de kookplaat. Je blijft dan natuurlijk wel een klein risico houden dat de kookluchtjes ook in de badkamer of wc bv te ruiken zijn.

    Voor iemand die handig is zal het geen groot verschil maken. Voor mij wel Smile

    quote:
    Dit schreef marinus

    Het installeren is waarschijnlijk dan wel een klusje. Daarom adviseerde ik (ongevraagd, ik weet het) om voor een recirculatie kap te gaan.

    Mijn ervaring is dus dat een recirculatiekap weggegooid geld is.
    Maar dat zal voor anderen wellicht anders zijn.
    4 feb '18 - 21:52:20 / 5 feb '18 - 20:08:40
Terug naar de lijst