Hypotheek adviseur

Hypotheek adviseur 

Onderwerp van roely

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Roiis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roiis
    Ik heb ook met twee adviseurs gesproken bij aankoop van mijn huis. De ene van mijn eigen bank A en de ander van een andere bank B. De laatste claimde onafhankelijk te zijn en alle rentes te vergelijken, maar bij het advies stond bank B wel bovenaan met zgn de laagste rente. Het advies van bank A zat hier iets boven, maar door een aantal voordeelpunten als vaste klant, kwam het rente-advies net 0.01% lager uit dan bij bank B.

    Het is dus goed om te vergelijken en vooral door te vragen. Belangrijk voor lagere rente is het bedrag dat je nodig hebt. Door iets eigen geld in te leggen, zakte bij mij de schuld-marktwaardeverhouding en dat scheelde gelijk 0.1%. Een betaalrekening bij de bank kan ook 0.25% schelen en zo'n rekening is zo geopend. Zo is er nog meer te googlen. Dus lees jezelf vooraf ook goed in. Ik heb gemerkt dat de adviseurs ook gewoon hun informatie van internet halen. Smile

    Hoeveel ze ook voor je uitrekenen of uitzoeken, je betaalt uiteindelijk alleen degene die daadwerkelijk de hypotheekaanvraag voor je indient. Dat vond ik ook prettig om te weten. Ik heb ze beiden flink aan het werk gehouden en betaalde uiteindelijk alleen adviseur van bank A.
Terug naar de lijst