Cupcakes bakken

Cupcakes bakken 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik gebruik zelf mijn vaders cakemix recept. Eigenlijk is elk ( lekker) cakerecept goed. Als smaakjes, evt vanille(merg) erdoor of wat afgedept vers fruit erdoor.

    Hartige cupcakes vinden ze hier ook een succes.

    Tips van Leeuwin zien er prima uit, bij het cakebeslag gebruik ik liever witte basterdsuiker ipv kristalsuiker
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Ik ben niet zo'n bakster, dus heb alleen maar cake gemaakt uit een kant en klaar pakSmile.
    Dit is voor het eerst dat ik met allemaal losse ingredienten iets ga (proberen) te bakken.

    Ik heb zowel fijne kristalsuiker als witte basterdsuiker gekocht.
    Mijn dochter had namelijk pas ergens een vegan-cake gegeten en het recept gevraagd.
    We gaan dus 2x aan de bak:).

    Ik had al vanille aroma in een flesje gekocht, niet eens aan echte vanille gedacht.


    Komt vast goed.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Nog een vraagje.

    Ik had een frosting gemaakt met bloem en melk wat eerst gekookt moest worden.
    Om eerlijk te zijn vond ik dat gedoe en een heel werk.

    Nu kwam ik ook wat recepten tegen voor frosting die zonder bloem en melk waren.
    Sommige met roomkaas andere met boter.
    Steeds in verschillende verhoudingen.

    Maar heeft een van jullie ook een lekker frosting recept? (zonder bloem dus)


    Ik maak nooit frosting of botercreme, wel icing soms.
    Als ik er iets bij wil maak ik lemoncurd of creme anglaise. Maar dat is iets moeilijler, maar wel erg lekker.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Ik ben een beginner:) Ik weet niet eens wat lemoncurd of creme anglaise is.


    Ik bak graag pavlova of eiwitschuim. Dan heb ik eigeel over, daarvan kun je lemoncurd maken of creme anglese. Cr?me anglese is basis voor de gele pudding in roombroodjes, of creme brullee. De juiste verhouding in ingredi?nten maakt wat het wordt :)
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    De cake is toch gelukt? De frosting ook, alleen wil je hem makkelijker. Je zou op 24 kitchen kunnen kijken, daar posten professionele koks
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Eigenlijk was alles gelukt ja! Alleen mijn pannetje was aangebrand van de melk en bloem, en dat heb ik liever niet weer.

    Maar ik blijf aan het zoeken en kom erachter dat er heel veel recepten zijn. Ook met witte chocola of roomkaas.
    De verhoudingen maken ook niet zoveel uit geloof ik, alleen wil ik niet heel veel suiker gebruiken.


    Je kunt ook au bain marie werken. Ik heb geen speciale pan daarvoor, maar twee pannen die perfect i in elkaar passen, onderste doe ik water in, bovenste wat ik wil bereiden.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Probeer een keer een recept voor botercreme, dat is misschien minder zoet. Ik doe meestal alleen slagroom erop, ik vind de andere toppings te zoet
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Had ik ook al gemaakt:) Ik denk dat slagroom inderdaad beter is, en kun je mooi spuiten! Eigenlijk is dat een supertip!
    Nog een nadeel van frosting maken, die poedersuiker die je zwarte waterkoker wit maakt:(


    En als je iets van klopvast gebruik blijft de slagroom steviger. Ik doe meestal maar een klein beetje suiker in de slagroom.
Terug naar de lijst