Woon werk verkeer

Woon werk verkeer 

Onderwerp van roely

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef roely
    (..)....
    Maar ik hou er dik geld aan over maar zo voel ik het niet de vraag was meer een stuk informatie voor mezelf .


    Ai, dat is wel vervelend. Ik denk dat jouw gevoel hierin misschien komt doordat de kostenvergoeding 1x per maand op je rekening, in de totale som van het salaris, wordt gestort.. maar jij wel in de tussentijd die kilometers wegrijdt.. paar keer per (week?) brandstof tankt.. een onderhoudsbeurt moet betalen.. en je dus vrij regelmatig met kosten omtrent het gebruik van jouw priv? auto voor werk wordt geconfronteerd. ??

    Lastig.

    Op zich is het al netjes dat er een, weliswaar, belaste vergoeding per kilometer boven de 19 cent wordt verstrekt. Dat geeft aan dat men bewust is dat een beetje representatieve auto rijden, nog niet eens een nieuwe, gewoon niet uit kan met 19 cent per kilometer.

    Of je wel of niet de houderschapsbelasting (deels) moet toekennen aan je zakelijke (werk) kosten is een keuze. Je kan dat ook meenemen in de verdeling tussen priv? en zakelijke kilometers op jaarbasis.

    ~~~~~
    Om voor mijzelf te spreken: Mijn woon-werk afstand is gelijk aan vorig jaar.. de auto ook.. Edoch, door een (ingrijpende) wijziging aan WG kant.. ben ik nu aan een andere CAO gebonden waarin geen reiskostenvergoeding naar standplaats in opgenomen is. Scheelt mij een kleine 5 euro per werkdag.. Smile. Nou ja.. kreeg een schaal hoger qua indeling ter compensatie...Smile
Terug naar de lijst