Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag

Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag 

Onderwerp van Dimaxx

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Brenda zelf op 12 april 2018 om 14:09:45

Terug naar de lijst
  1. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    Tussentijds opzeggen van een tijdelijk contract kan alleen in goed overleg officieel hoor je hem af te maken.
    Min uren zijn voor de rekening van de baas mogen niet verekend worden. Baas heeft roosters gemaakt dus eigen schuld.
  2. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef jellehl


    dat is geen opzegging, maar ontbinding met wederzijds goedvinden... vandaar mijn advies... ga bellen.


    Hoe je t ook noemt het kan alleen met wederzijds overleg en goedvinden. Of het moet in t contract opgenomen staan dat t is toegestaan. Maar dan staat er ook een opzegtermijn bij voor beide partijen.
  3. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef Brenda
    Zoon heeft opgezegd met in acht neming van een opzegtermijn van een maand. Ontslag is ook akkoord bevonden alleen zijn er plots minuren .
    Ik heb een urenregistratie gekregen waaruit blijkt dat zijn 3 weken ziek.zijn als niet gewerkt staan, maar ook niet als zijnde ziek. Vrije dagen staan er ook niet in vermeld. Het zijn echt alleen de uren van in en uitklokken.
    Ik ga maandag een vakbond bellen.


    Zeker een goed plan. Dit klinkt niet oke. Dus beter even goed onderbouwd terug reageren..
  4. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef Edith64

    Hoe kom jij hierbij?

    Zal lekker worden!
    Ook minuren mogen gewoon maar in overleg. Vaak worden ze later ingehaald....staat in het cao. Zeker horeca is daar gevoelig voor. Want ook hebben zij drukkere tijden....1 kind en 2 schoonkinderen in de horeca.


    Als jij gewoon beschikbaar bent voor werk en hij roostert je niet in werkt dit niet zo. Ze heeft t over 200 minuren.. zie site van FNV horeca daar staan diverse voorbeelden. Ook in de cao staat dat baas je de gelegenheid moet geven om ze in te halen. Als je bij 200 uur nooit iets gehoord hebt is dit echt niet oke hoor en mogen ze niet zomaar van je vakantie uren worden afgeschreven...
    Werk zelf al jaren in de horeca... Maar bij ons worden dat soort dingen altijd goed besproken en overlegd en niet opeens bij be?indiging voor de voeten gegooid!!
  5. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef Brenda



    Maar waar het om draait is dat er helemaal geen minuren zijn . Ik heb de urenlijst gekregen en daar missen alleen die 3 weken ziek zijn . Het kan toch niet zo zijn dat , omdat hij mijn zoon niet ziek gemeld heeft, zoon opeens minuren heeft?
    Overigens staan de vrije dagen ook nergens, ja als niet gewerkt. Dus die ziet hij ook als minuren en hij trekt ze vande vakantoedagen af, dat is dan toch dubbelop?
    Hij stuurde overigens nu een mail dat een maand 167 uur heeft en mag ik niet rekenen met 38 uur per week. Maar in contract staat dat hij aangenomen is voor 38 uur per week dus hoe moet ik dan die urenlijst controleren?


    Bij een 38 jarige werkweek is de maand 164.67 uur
    En over je vakantie uren krijg je ook vakantie uren.
  6. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef Joy


    Poeh wat zijn jouw werkweken lang!

    Maar ff back on topic, dit is een heel vervelende situatie voor je zoon en voor jou, maar TS, wat pak je het goed op!


    Ha ha ha 38 uur per werkweek 🤣
  7. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    Maar je bent idd goed bezig. Maandag bellen en ook alles uitleggen. Ook dat hij geen vakantie krijgt ed.. zorg dat ze het complete plaatje weten..
Terug naar de lijst