Googledrive, downloaden als wordbestand, openen lukt niet.

Googledrive, downloaden als wordbestand, openen lukt niet. 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Ik moet een bestand in Googledrive downloaden als wordbestand. Dat lijkt goed te gaan, maar als ik het wordbestand wil openen dan krijg ik een foutmelding, zie foto. Als het bestand als PDF gedownload is, kan het wel geopend worden.
    Diverse andere bestanden uit dezelfde drive kunnen wel als wordbestand geopend worden na downloaden.

    Iemand enig idee hoe ik de fout kan oplossen?
    Plaatje

  2. quote:
    Dit schreef scar
    Wat zegt details?

    Dit:
    Plaatje

  3. quote:
    Dit schreef Dayenne
    Verwijst naar een excel bestand...

    Het bestand is als google document gemaakt.

  4. quote:
    Dit schreef scar
    nee XML, dat is niet hetzelfde als xls.

    Vraag de maker het bestand nog eens het bestand te uploaden?

    Ik heb het zelf gemaakt, het bestand is niet ge-upload, maar als googledocument gemaakt.

  5. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Wat is een google-document?

    Blijkbaar zit er een probleem in het bestand zelf, daarom kan hij niet vanaf googledrive gedownload worden. En uploaden is al gebeurd, want je hebt hem gemaakt en hij is door je pc geupload naar je googledrive.

    Een Google document bewaar je niet op je pc maar in de cloud.
    Je kan een bestand vanuit Word uploaden en er een Google document van maken, maar je kan ook meteen in de drive een Google document maken, op een Chromebook bv.(of een laptop of pc en zo)

  6. quote:
    Dit schreef scar
    Kan je ook een Google document maken en lokaal opslaan? Daarna vanuit lokaal opvragen? Gaat dat wel goed?

    Ja, dat gaat wel goed.

    Echt alle documenten kan ik downloaden en als wordbestand openen, alleen dat ene niet.

  7. quote:
    Dit schreef rotonde
    Open je het op hetzelfde device als je het hebt aangemaakt?

    Nee, dat niet. Kan ik morgen nog proberen.

    Denk dat het een hoop knip- en plakwerk gaat worden, maar dan maak ik meteen een nieuwe schoolgids voor komend schooljaar.

  8. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Ok, het is dus een gewoon Word-document, maar ipv eerst op je eigen harde schijf opgeslagen, wordt hij direct op je google-drive opgeslagen in de cloud.

    Het lijkt erop dat je bestand wel al ergens of op je pc/laptop staat, of dat hij al ergens open staat, aangezien hij steeds een nieuwe versie probeert te downloaden/openen. Dat zie je doordat in je screenshots de naam van het bestand steeds gevolgd wordt met een hoger volgnummer "schoolgids 2017-2018(1) staat er in je 1e screenshot en schoolgids 2017-2018(6) staat er in je volgende. Dat betekend dat er in je googlecloud of op je laptop dus al zoveel verschillende versies (waarschijnlijk inmiddels meer) van dit bestand gedownload zijn en geprobeerd te openen. Weet niet of je al die andere versies kunt vinden en verwijderen en evt het hoofdbestand weer openen?

    Wat ook nog weleens wil helpen is om Word te openen en dan op "bestand" klikken linksboven. Daar zie je dan je meest recente bestanden. Kun je daar het juiste bestand in vinden, zonder de (volgnummer)?

    Succes

    Precies Arno, en die hogere volgnummers komen doordat ik steeds een poging doe om het te downloaden Smile
    In de cloud staat maar 1 versie.

    Inmiddels op een andere device (die op mijn werk Smile) geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ben het zat.


    En toch wil ik weten waar de fout zit..... Morgen, vandaag niet meer.

  9. quote:
    Dit schreef fresia


    Hoi Marlies,

    Werk je met Cloudwise? Wij zijn met al onze scholen kortgeleden overgegaan op Cloudwise en de werkwijze is best anders vind ik. Ik wil wel met je meekijken, pb me maar als je dat wilt. Dan bellen we morgen even.

    Nee, daar werken we niet mee, maar dat zou toch niet uit hoeven maken voor een document?

  10. quote:
    Dit schreef Raymond
    Dit is een soms voorkomend probleem. Docx is onder water een XML structuur.
    Bij het genereren van die XML structuur door Google word wel eens een fout gemaakt.

    Een oplossing kan zijn:

    Sla het Google docs document eens op als rtf bestand
    Download het rtf bestand naar je pc.
    Open het rtf bestand op je pc in ms-word
    En nu?

    (Een deel van de opmaak gaat in het rtf bestand wel verloren)

    Ook gedaan, maar de opmaak verandert dan zo erg dat kopi?ren en plakken sneller gaat.

  11. Ik heb de fout gevonden Smile
    Ben best trots op mezelf Smile

  12. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Mogen wij weten wat de fout was of is het te beschamend en daardoor wil je het niet delen?

    Nee hoor, totaal niet beschamend. Was iets met een tabel die blijkbaar een beetje raar in elkaar zat. Waarom die tabel de fout veroorzaakte weet ik niet.

    Steeds een pagina kopi?ren, plakken en downloaden tot ik bij de pagina met de tabel kwam en downloaden niet meer lukte.
Terug naar de lijst