Asperges

Asperges 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Wat een leuk draadje Leeuwin70! Ik heb deze week mijn eerste portie asperges van mijn aspergebed geoogst. Traditioneel zijn de eerste asperges bij mij altijd redelijk naturel met veel boter, geprakt eitje met eventueel kruiden. Gewoon de pure smaak van asperges, heerlijk! Ik hoop er dit seizoen weer genoeg te kunnen oogsten en dan komen de andere receptjes ook wel! Jouw receptje wil ik ook gaan proberen, klinkt lekker!
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Heb jij eigen asperges? Wat gaaf!! Ik ben dol op asperges.


    Dit is het derde jaar dus nu mag ik serieus gaan steken. Vorig jaar ook groene asperges geplant die ik ook dit jaar hoop te gaan oogsten. Ik doe het echt voor de hobby hoor, heerlijk ontspannen plantjes en bloemetjes maken. Geeft mij een boel rust in mijn hoofd. En bijgevolg heel veel lekkere en gezonde oogst. Maar het zijn wel intensieve maanden nu....
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Helaas had ik geen saffraan. ... je receptje moet wachten voor een volgende keer. Staat nu op mijn boodschappenlijstje!

    Daarom nog maar eens een standaardmaaltje. Asperges met gegrilde ham, ei, sla en geroosterde tomaatjes.
    Plaatje
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Vandaag de laatste asperges gegeten. Beetje koelkastleegmaken verhaal. Asperges met gefrituurde risottoballetjes. Helaas dit jaar niet echt heel bijzondere dingen met de asperges zelf gedaan. Desalniettemin was deze combinatie als restjes-eten bijzonder goed gelukt!
    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik heb ze sinds deze week ook weer uit de eigen tuin. De eerste gaan altijd traditioneel met ham, roombotet en ei. Heerlijk weer, aan het einde van het seizoen denk ik daar waarschijnlijk wel anders overSmile
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    De groene grill ik altijd, gegrild zijn ze heerlijk. De witte kook ik eigenlijk altijd, die zijn te dik voor grillen. De witte vind ik uiteindelijk het allerlekkerst.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Patricia
    Goed idee asperges met Pasen!

    En Nienke, zijn ze makkelijk zelf te kweken?


    Op onze droge zandgrond zeker! De planten groeien gewoon heel makkelijk hier, meeste werk is het onderhoud van de aarden ophoging en het steken van de asperges. Is voor mij begonnen als bezigheidstherapie....

  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Patricia
    Ik heb natte klei grond. Wie weet later.


    Als de kleigrond weg is of kom je naar het zuiden?Smile
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    O wauw, dat is nog een flinke klus!
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Mijn aspergequiche staat in de oven! Had nog wat deeg en eieren over en moest kiezen tussen asperges en witlof. De asperges hebben gewonnen.

    Ik heb een bakvorm bekleed. Asperges een paar minuten gekookt en vervolgens op het deeg uitgespreid. In een kom eieren geklopt en vervolgens cr?me fraiche en wat melk erbij gedaan. Peper, zout, peterselie en nootmuskaat erdoor. Mengsel in de vorm gieten. Lenteuitjes, geraspte kaas en peterselie erover en een half uur in de oven.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Hij is klaar, en smaakt prima!
    Plaatje
Terug naar de lijst