3 katten en een hond

3 katten en een hond 

Onderwerp van Bindi

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Bindi zelf op 19 september 2018 om 22:36:46

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik kreeg een pup bij toen 6 katten. Waaronder 1 kat die een herder aanviel. Dus voor hem was ik wel bang.

    Ze heeft zo nu en dan op d'r donder gehad van ze. 3x is het tot knokken gekomen met de rooie herder aanvaller. Ook toen ze al volwassen was. Ik gooi die rooie er dan uit. Afkoelen in de gang.

    2 jaar geleden kwam kitten Miraz erbij. Sindsdien weet Jadis dat katten ook leuk zijn en is het achtervolgen voorbij.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik denk dat het best goed gaat komen.

    Laat de katten gewoon meppen als de hond te dicht bij komt naar hun zin. De hond leert dan, als het goed is, vanzelf dat dichtbij komen niet leuk is. Het wordt anders als een kat echt doelgericht aanvalt zonder aanleiding. Dan de kat van de hond weghalen en afstand cre?ren, naar een andere ruimte. En dat blijven volhouden.

    Andersom geldt dit natuurlijk ook voor de hond. Als deze zonder aanleiding de confrontatie zoekt met de kat en de kat is duidelijk niet in staat zichzelf te verweren, dan de hond weg zetten. Bench, gang, andere kamer, whatever.

    Beide 'slachtoffers' daarna niet pamperen. Na half uurtje, of langer indien nodig, weer in dezelfde ruimte.

    Ik zou in eerste instantie de katten de ruimte geven om het nieuwe huis en de geuren te ontdekken. Zonder de hond in de buurt (naar het bos wandelen of zo). Dan de hond toevoegen als de katten ruim de tijd hebben gehad te ontdekken (minstens een uur, dag is nog fijner). Tijdens de eerste confrontatie proberen zelf rustig te gaan zitten, pas ingrijpen wanneer bovenstaande plaatsvindt.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Vermoed dat de hond nieuwsgierig zal zijn en de katten zullen blazen.

    En dat is prima.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bindi


    Ja, kitten he?
    Anders dan 1 van 12 en 1 van dan 13 jaar Smile
    Hond lijkt op shih tszu

    Kittens zijn doorgaans niet makkelijker hoor. Die blijven een hond op zoeken ook als deze dat niet wil.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Verwacht je dat Poes binnen te houden is voor zeker een maand? Want zo lang moet je voor haar zeker rekenen om te voorkomen dat ze weg gaat lopen. Had je dit niet vooraf kunnen weten?

    Ik heb komma en stip, dit zijn vergelijkbare katten denk ik als poes. Komma komt binnen, stip niet. Die twee kan ik niet mee verhuizen. Ze zijn te wild en te eenkennig. Komma wordt al minder (na 4 jaar!!), maar stip is alleen door mij aan te raken, maar knuffelen kan nog altijd niet.

    Voor mij betekent dit dat ik niet kan verhuizen zonder een alternatief plan. Ik heb daarom contact gezocht met twee grote katten opvangen. Zij zijn bereid om de katten op te vangen als ik om financi?le redenen uit mijn huis moet.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ja, ik ken het verhaal nog idd. Dit klinkt identiek aan komma en stip. Ik weet dat ik die niet kan verhuizen, eenvoudigweg omdat ik ze niet langere tijd binnen kan houden. Dit is om teruglopen (en dus zoekraken, doodgereden worden of zwerven) te voorkomen. Mag ik vragen waarom je niet een alternatief plan hebt bedacht? Dacht je echt dat je Poes een maand binnen kunt houden?

    Neem contact op met kattendorp Harfsen. Zij laten katten zoals Poes (en komma en stip) in hun waarde, maar geven ook verzorging en ruimte (zonder te kunnen weglopen).

    Reismand heb je dan ook nodig, dus vangen zul je dr moeten, voor de nieuwe bewoner komt.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Neem voor de zekerheid contact op met Harfsen. De kans dat poes zich niet lekker gaat voelen op nieuwe stek is heel groot. Je hebt dan een alternatief.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    De hond mag best weten dat hij niet achter de kat aan mag. Dat hoef je niet te laten gebeuren. Als de kat vervolgens een escape heeft, komt het vanzelf goed.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Je beschrijft je zorgen en dat is altijd goed. Smile
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Herkenbaar hoor. Ik kon komma en stip (en moederpoes toen nog) niet aan hongerdood en kou laten doodgaan. Moederpoes is op een gegeven moment vertrokken. Komma en stip zijn er nogsteeds. Komma is in de winter binnen geweest, maar niet kattenbak zindelijk. Stip begint losser te worden, maar komt niet binnen.

    Daarom heb ik een jaar geleden oa Harfsen aangeschreven. Ze zijn daar welkom, ik zal ze blijven sponsoren. Maar pas als ik echt weg moet. Zijn ze dan beiden gewend aan binnen, dan gaan ze mee. Voorwaarde is dan de tuin. Gelukkig kunnen ze goed (ze zijn verliefd) met mijn hond.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bindi


    Slaapt Stip dan in de winter buiten en weet je of ze dan in de buurt slaapt?
    Ik heb even gekeken bij Harfsen, ziet er goed uit, maar wat een eind weg!

    Stip slaapt inderdaad altijd buiten. Ik heb twee huisjes. In 1 van die twee slaapt hij altijd. Maar er zijn ook andere plekken waar hij slaapt. Ik weet niet waar die zijn. Nu in de zomer is komma ook niet binnen geweest.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik vond het vooral vervelend dat hij de warmte van komma moest missen nu, omdat zij lekker warm binnen zat. Omdat stip nu wel begint te ontdooien heb ik hoop. Buiten komt hij al naar me toe lopen met zijn staart omhoog. Ze herkennen mijn auto. Dat zorgt soms nog wel voor gevaarlijke taferelen. Rennen ze achter de auto langs als ik achteruit aan het inparkeren ben. Ook mijn fiets kennen ze en hoe ik er aan kom samen met de hond. Ze zijn zo leuk....
Terug naar de lijst