Re-integreren naar ontslag

Re-integreren naar ontslag 

Onderwerp van MDE1507

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik heb een soortgelijke situatie aan de hand gehad. Ziek geworden, een werkgever die me daarop eruit wilde hebben (vast contract) met een slappe afkoopsom en omdat ik die weigerde, een re?ntegratietraject wat nergens op sloeg, maar wat ze moesten in de hoop dat ik mij weer beter zou melden. En, mijn functie die vervolgens niet meer zou bestaan.

    Mijn tip: Leg alles vast via mail. Ik stuurde mijn directeur (degene die mijn leidinggevende zou moeten zijn) wekelijks een mailtje wat ik die week gedaan had, welke vragen ik had en vooral dat jullie de afspraak hadden dat je functiegericht werk zou gaan doen en wanneer je daar mee kunt starten. Ik kreeg steevast geen of v??l te laat antwoord (participatie van de werkgever bewijsbaar belabberd) en ik kon laten zien dat ik mijn best deed en meedacht. Daarnaast, als je die hebt, schakel de rechtsbijstandsverzekering nu al in. Hoe vroeger in het traject aanwezig, des te beter kunnen ze adviseren. Als je lid bent van een vakbond dan is dat ook een optie.
    Tenslotte, als het traject je alleen maar kost en niets brengt, het bespreken met de arbo-arts, je daarna opnieuw ziekmelden omdat je je niet welkom voelt en dit een dusdanige hoge druk met zich meebrengt dat jouw klachten verergeren. Dat dat de bedoeling niet kan zijn. Mijn arbo-arts heeft mij daarna situationeel arbeidsongeschikt verklaard. Ik hoefde niet meer terug naar deze werkgever en kreeg de tijd om te herstellen. Bovendien was mijn werkgever ook verplicht om mij re?ntegratie buiten de werkgever aan te bieden. Ik kreeg te maken met een re?ntegratietraject via Randstad (wat een aanfluiting was, maar dat ter zijde).

    Kort door de bocht: een aantal rechtszaken later waarin mijn werkgever probeerde aan te tonen dat ik niet meewerkte en ik door mijn vastlegging alles kon weerleggen en hen juist als tegenwerkende partij kon aanwijzen, ben ik er met een hele dikke vette afkoopsom vanaf gekomen. Het was zwaar, maar het was het waard om voor mezelf te vechten. Dat heeft veel meer tegen de burn-out geholpen dan die hele nep-reintegratie Smile
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Het is ook zwaar, je wordt gepakt op jouw nu zwakke punt. Maar fijn dat je de belangrijke mensen in dit proces achter je hebt staan. En als je al de handdoek in de ring gooit, doe dat dan in de vorm van je weer volledig ziekmelden met als reden dat de tegenwerking je juist zieker maakt (lullig gezegd, dat scheelde bij mij flink in de hoogte van de afkoopsom). Bij deze werkgever naar tevredenheid terug komen klinkt niet re?el, het leest als een arbeidsconflict, dus dan maar zoveel mogelijk eruit slepen.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Het leest trouwens als dezelfde werkgever als de mijne. Het verschil is alleen dat mijn rechtsbijstand het wel heeft opgepakt. Mogen ze echt weigeren volgens de polisvoorwaarden? Smile
Terug naar de lijst