Gedoe energie maatschappij ouders

Gedoe energie maatschappij ouders 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Als er geen contract is, waarom is de oude leverancier dan akkoord gegaan met opzegging? Die mogen alleen opzeggen als er een handtekening is en dus bewijs? Elke flapdrol kan wel zeggen dat het contract opgezegd moet worden, zou bizar zijn als zo'n leverancier dat nog zou geloven ook. De oude leverancier is dus ook fout geweest?
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef samsam
    Ze hoeven niet te betalen en het contract met de oude leverancier is niet opgezegd. NLE heeft geen poot om op te staan en hoef je niet meer te woord te staan.
    Ze gaan maar naar de rechter als ze betaald willen hebben, maar ook daar zonder contract geen mogelijkheden.
    De oude leverancier zal verder tegen dezelfde tarieven moeten leveren omdat je ouders niet hebben opgezegd. Toch maar een jurist of zo op zetten.


    Er zit volgens mij wel een maar aan. Het contract heeft ruim 4 maanden gelopen en er zijn meerdere betalingen geweest die de ouders gestorneerd hebben. Storneren kan uiterlijk 8 weken na incasso. In diezelfde periode hebben ze waarschijnlijk geen rekeningen betaald van de oude leveranciers. Dat zou in kunnen houden dat ze eind december al op de hoogte waren dat er iets mis gegaan was. Als er niet direct is ingegrepen door de ouders, dan zou hen te verwijten kunnen zijn dat ze te weinig inspanning hebben geleverd om de zaak tijdig terug te draaien en daardoor (deels) in gebreke zijn gebleven en daardoor ook (deels) betalingplichtig zijn. Het herhaaldelijk geweigerd hebben van het doorgeven van de meterstanden geeft ook aan dat ze eerder al op de hoogte waren van het foutieve contract?
    Komt nog bij dat de NLE ook alle benodigde gegevens van de ouders had. Hoe zijn ze daar aangekomen anders dan dat de ouders dat zelf gegeven hebben?

    Ik zou ook juridische bijstand vragen als ik de ouders was. Het verhaal is vermoedelijk niet zo zwart-wit als dat nu lijkt. Maar ik hoop dat ik dat mis heb.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Ingang van het (niet bestaande) contract was 1 april
    vlak voor die tijd kregen ze bericht, en ben ik aan het bellen geslagen


    Gelukkig, dan zat ik mis 😉

    Heb je wel duidelijk hoe het met de rekeningen is gegaan? Al die tijd gewoon doorbetaald aan de oude leveranciers?
Terug naar de lijst