quote:
Dit schreef Evelyne1
Even later....
Aannemer 2 is net geweest. Toch wat duizenden goedkoper. Hij stuurt mij de offerte, dus ik wacht af wat er in staat.
Aannemer 1 heb ik ?met klotsende oksels? opgebeld om hem toch in wat vriendelijke bewoordingen te zeggen dat ik wat meer nadenktijd nodig heb, vanwege de verschillende informatie in aannemersland. Maat dat ik hem niet af zeg nog.
Nog gevraagd over arbeids- uren. Hij heeft drie weken werk nodig. Voor twee personen.
Ik ben blij met OA. Dat ik dit deel en mooie reacties terug krijg geeft alweer wat moed.
Hoi Evelyne,
Ik ben zelf sinds tien jaar klusser en heb ook badkamers gedaan.
Vergeet de klotsende oksels. Ook van de kant van de klusser is het geven en nemen.
Als je afzegt, weet hij waar hij aan toe is en plant hij ander werk in. Je kunt ook vragen om een nadere specificatie. Niks mis mee.
Het aanvragen van verschillende offertes is echt heel normaal. Voor verzekeringsklussen is het zelfs een voorwaarde.
Van mijn kant geldt: als een klant alsnog voor mij kiest, werk ik relaxter dan als ik de eerste de beste ben.
En goede offertes maken blijft lastig. Je weet nooit wat je tegenkomt (muren die moeten worden uitgevlakt alvorens te kunnen tegelen of loden afvoerpijpen bijv.)
En wat hierboven geloof ik ook werd gezegd. Het zijn zaken. En jouw wensen (ook in wat je wilt besteden) zijn daarbij leidend en daar mag je best duidelijk in zijn. Doet het bedrijf dan moeilijk? Weet je gelijk dat je die lui niet weken over de vloer wilt. ;-)
Overigens heb ik mijn klanten vrijwel uitsluitend via andere klanten... goed werk met tevreden klanten zijn mijn visitekaartje. Klanttevredenheid is dus ook in belang van de uitvoerder.
Succes!
Renovatie badkamer en toilet. Weten jullie welke kosten?
Onderwerp van Evelyne1