Renovatie badkamer en toilet. Weten jullie welke kosten?

Renovatie badkamer en toilet. Weten jullie welke kosten? 

Onderwerp van Evelyne1

Terug naar de lijst
  1. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Renovatie van de badkamer is niet alleen afhankelijk van wat ze erin moeten (ver) bouwen, maar ook wat er eventueel gesloopt moet worden alvorens ze aan de slag kunnen in je badkamer. Maanden tevoren ben ik zelf op zoek gegaan naar tegels, sanitair en heb het ontwerp gemaakt. Toen de aannemers langs kwamen gevraagd met wat voor merken ze het liefst werkten en alleen offertes opgevraagd bij aannemers die hier in de buurt in hetzelfde soort huizen de badkamer hadden gedaan.
    In de offerte laten vastleggen welke werkzaamheden onderdeel uitmaakten van het bedrag, en waarover -bij geconstateerde afwijkingen- eerst afstemming en prijsopgave gedaan moest worden.

    Onder de badkamertegels (wand en vloer) troffen ze bij mij.... badkamertegels, en daaronder .... weer badkamertegels. Daarnaast bleek het leidingwerk (water, afvoer en verlichting) op een houtje-touwtje manier te zijn aangesloten en een deel was niet op afschot aangelegd; afvoer van het fonteintje bijv zat met ducttape aan de afvoerleiding vanuit de badkamer geplakt, dat is allemaal gesloopt en vervangen, leverde meerkosten op, maar had ik er ook voor over.
    2 jaar geleden gedaan, badkamer en toilet, paar duizend meer dan hiervoor vermeld staat. We zijn er nog elke dag blij mee!
Terug naar de lijst