Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam

Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam 

Onderwerp van Margret

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Herkenbaar, die ergernis. En nu ben ik zelf zo'n alleenstaande (vanaf welke leeftijd is iemand een oudere?)Smile

    No way dat ik mijn eengezinswoning ga verlaten. Ergens zit er een dwarse puber in me die roept "ik heb lang genoeg moeten wachten op en vechten voor dit huis". Daarbij ben ik meer huur kwijt plus verhuiskosten als ik kleiner ga wonen (wordt dan een appartement en ik heb een lift nodig).

    Ik sus mijn geweten met het feit dat de wachttijden hier te overzien zijn.

    Groot gelijk.
    Gelukkig begint men nu wel in te zien dat een betere verdeling naar (actuele) sociale omstandigheden veel kan oplossen. In geval van verhuizen zou je daar dan gecompenseerd voor moeten worden. Dan kan er op basis van vrijwilligheid misschien al best heel wat. Maar staat allemaal nog in de kinderschoenen?

    Maar ja, voor kopen en vrije sector huren geldt hetzelfde, hoor. Zie mezelf over pakweg 7 tot 10 jaar ook nog niet een leuk appartement kopen (of huren). Kun je misschien nog wel aardige overwaarde hebben, het is allemaal een wassen neus want je moet toch wonen. En dat is meestal, duur. Te duur.

    Margret, als de driehoek zo groot is, kan het gezin misschien de (wijde) omgeving van Rotterdam goed nagaan?
    Ik ga straks weer naar vrienden in Zevenhuizen. Hun wijk grenst zo?n beetje asn buitenwijk van Rotterdam. Zij wonen daar omdat verhuizen binnen Den Haag niet meer te betalen was.
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef EmC


    Het zou al een goed begin zijn om de toewijzingsprocedure te veranderen.
    Als gezin met 2 kinderen en 2 werkende ouders kom je niet in aanmerking voor een eengezinswoning via de woningstichting.
    Een alleenstaande zonder kinderen komt doorgaans wel in aanmerking voor een eengezinswoning. Hoe krijg je het verzonnen Smile

    Dat is vreemd.
    Volgens mij krijgt een ouderpaar met kinderen hier juist de eengezinswoning. En alleenstaanden met kinderen soms. Hoewel ik er een paar ken in sociaal huurappartement. Toevallig 1 kind. Misschien maakt dat uit. En de prijs.
    Hoewel, ook alleenstaanden kunnen soms voor een eengezinswoning in aanmerking komen. Ex is als gevolg van stadsvernieuwing van te slopen oud appartement naar zoiets gegaan. En financieel gecompenseerd. Da?s mazzel hebben maar misschien kan dit gezin nog meer naar (op handen zijnde) regelgeving informeren? In hun geval natuurlijk jammer dat ze niet juist een ?te grote? woning achterlaten. Als ze inderdaad iemand vinden die vrijwillig kleiner zou willen wonen en matcht..
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef EmC


    In de praktijk sta je als tweeverdieners met een matig salaris gewoon buitenspel.
    Verdient teveel voor sociale huur en te weinig voor particuliere huur.
    Alleenstaanden zonder kinderen komen in aanmerking voor de eengezinswoningen.
    Heel soms komt er een woning waarbij je meer mag verdienen.
    Echt heel soms.
    Ze zullen tweeverdieners op die manier willen dwingen om te kopen?

    Er wordt niet voor niets best geklaagd dat vrije sector vaak te duur is.
    Maar kopen moet wel kunnen en valt gezien de hypotheekregels vaak ook nog niet mee.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef EmC


    Het is vaak niet eens zo heel duur maar dan vragen ze ineens 5 keer de huur als salaris eis Smile
    En als je dan denkt dat je voldoet blijkt het salaris van 1 van de 2 maar voor de helft te mogen worden meegeteld.
    Stom gedoe.

    Tja. Klopt. En bij een hypotheek niet anders, geloof ik.
    Zat eerder voor de gein effe te googlen. Woning zoals die van ons kun je huren vanaf zo?n 1.350,- per maand. Dan snap ik waarom hier steeds vaker meerdere studenten/werkenden in 1 huis of expats wonen.

    Maar goed, dit gezin zal het echt van sociale woningbouw moeten hebben en ook (vooral) daar zit ?t gruwelijk op slot.
Terug naar de lijst