Sim-only van Lebara of Simpel, goed idee?

Sim-only van Lebara of Simpel, goed idee? 

Onderwerp van Cato

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Lebara en Simpel hebben interessante prijzen.

    Momenteel bijvoorbeeld onbeperkt bellen en 5GB (4G) voor ?10,00. Ze maken gebruik van het KPN Netwerk aldus de advertentie.

    Klinkt als te mooi om waar te zijn.

    Wie heeft hier ervaring mee?

    Ik gebruik mijn telefoon veel voor werk, dus kan geen gedoe gebruiken.
    Maar goedkoop klinkt natuurlijk interessant.

    Hoor graag ervaringen.
    22 jun '18 - 15:29:20 / 22 jun '18 - 17:27:17
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Solar

    Simpel heeft dat ook. Bel al jaren via hen. is prima

    Mijn moeder had gedoe met overstappen bij simpel.
    Durfde dus niet zo goed
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Solar

    tja . ik ben er al 8 jaar klant of zo. ga niet overstappen
    10 euro p mnd onbeperkt bellen en 5gb internet

    Ja precies. Leuke prijs
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    Nou misschien toch die eens proberen
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Probleem met die budget aanbieders is meestal het opzeggen. Aanmelden is bijna nooit een probleem.

    Dochter heeft ook de 5GB 10euro onbeperkt bellen en is goed tevreden.

    Ja dat zal vast zoiets zijn.

    Nou ja, als t bevalt en zo goedkoop blijft hoef ik niet weg 🤣
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ook goede dekking buiten de Randstad?
    Ik ben dan bang dat hier in Drenthe slecht bereik is

    Ik lees dat Simpel op het T-mobile netwerk zit. Dat is in 2017 uitgeroepen tot het beste netwerk.
    Dus zou denken dat het goed is.
    Dekking is na te gaan op de site geloof ik.
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    De ervaringen die ik hier lees vind ik wel.heftig
    >>LINK<<

    Hoge rekeningen en erg slechte klantenservice. Ik vind een nota van ?250 omdat iemand buiten de bundel.mbs gebruikt mega hoog

    Ik ga met 5GB niet zomaar buiten mijn bundel. Maak max 3 GB (zonder opletten) op en in vakanties als kids op mijn hotspot zitten af en toe iets meer.
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef marinus

    Ik heb hier midden op de veluwe juist wat mindere ervaringen (dateert al wel van een aantal jaren geleden, bij de scoutingvereniging hadden we daar geen dekking. Toch jammer als er wat gebeurd en je zit midden in het bos) met de dekking van t-mobile. Dus sindsdien het netwerk van KPN of Vodafone genomen. Heb nu hollandsnieuwe omdat de kosten buiten je bundel wat vriendelijker zijn t.o.v de overige.

    Simpel zit op T-mobile en Lebara op KPN.

    Ik zie dat Lebara maandelijks opzegbaar zou moeten zijn. Dat vind in dan prettiger als ik ga proberen.
    Ben in juli vrij en nog niet op vakantie, misschien dan maar overgaan.
    Heb ik de minste last mocht ik toch even onbereikbaar zijn.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef josien1
    Hollandse Nieuwe nooit meer. Zoon heeft ongeveer een half jaar geen data gehad en hun helpdesk is volslagen onbereikbaar. Als je belt tel je af van 5 naar 1 wachtende voor u en na 1 ga je weer naar 5. Zonder ooit iemand aan de lijn te krijgen.

    Wij hadden voorbeen altijd goede ervaringen met Hollands Nieuwe.
    Toen ik kon overstappen waren ze alleen een stukje duurder en had Vodafone een goede actie.
    Inmiddels zit ik daar nu weer voor duur dus maar weer overstappen.
    Zo blijft een mens lekker bezig.

    Ik ga nu Lebara proberen, omdat ik dan niet direct aan een twee jarig contract vastzit.
    Smile
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Mbs verbruiken terwijl je niet jr telefoon gebruikt vind ik raar en dat je ook op de site nog het een en ander uit moet zetten in het buitenland.
    Bij mijzelf zou het wel goed gaan , bij mijn puber niet

    Dat is bij alle aanbieders zo.
    Facebook en andere apps gebruiken ook data wanneer je er niet op zit.
    Daardoor had ik in het verleden (toen het nog uitmaakte waar je was) altijd standaard data-roaming uit staan.
    En zette ik voor allerlei apps het gebruik van mobiel netwerk uit als ik in het buitenland was.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ondanks dat roaming uit stond, zijn er bij verscheidene klanten van Simpel toch data verbruikt.

    Dat is wel heel bijzonder Smile

    Ik heb inmiddels Lebara afgesloten.

    Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
    Doorgaans gaan dit soort zaken nooit helemaal soepel. Smile


    Ik vind ze nu al onduidelijk namelijk.
    Ze sturen de sim-kaart op, die heb ik dan binnen drie dagen thuis. Prima.
    Abonnement gaat lopen na activeren sim-kaart. Ook prima, want ik heb nog een opzegtermijn van een maand dus wil hem nog niet activeren voordat het tijd is, echter ik kan pas na activeren nummerbehoud aanvragen Smile
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dat klopt. Je kunt niet een telefoonnummer koppelen aan niets. Een niet geactiveerde simkaart is niets. Dus moet je deze activeren en daarna nummerbehoud aanvragen. Vervolgens vraagt lebara aan je oude provider of zij het nummer willen overdragen. Vanaf het moment dat jij je simkaart activeert en de aanvraag nummerbehoud doet, duurt het een maand (of langer als jij nog langer contactueel gebonden bent).

    Uiteraard ga je je lebara simkaart pas gebruiken als je simkaart van je oude provider het niet meer doet. Dan is het nummerbehoud succesvol doorgelopen en kun je verder bellen met je lebara sim.

    Oh en niet zelf opzeggen, dat kan nummerbehoud vertragen.

    Ik nam al aan dat het zo zat, alleen is de informatievoorziening aan de karige kant.
    Maar geeft niet. Dat is vermoedelijk inherent aan de goedkope prijs. Ik zie t als een experiment. 😁
Terug naar de lijst