Lebara en Simpel hebben interessante prijzen.
Momenteel bijvoorbeeld onbeperkt bellen en 5GB (4G) voor ?10,00. Ze maken gebruik van het KPN Netwerk aldus de advertentie.
Klinkt als te mooi om waar te zijn.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik gebruik mijn telefoon veel voor werk, dus kan geen gedoe gebruiken.
Maar goedkoop klinkt natuurlijk interessant.
Hoor graag ervaringen.
-
22 jun '18 - 15:29:20 / 22 jun '18 - 17:27:17
-
-
-
-
quote:
Dit schreef ArnoM
Probleem met die budget aanbieders is meestal het opzeggen. Aanmelden is bijna nooit een probleem.
Dochter heeft ook de 5GB 10euro onbeperkt bellen en is goed tevreden.
Ja dat zal vast zoiets zijn.
Nou ja, als t bevalt en zo goedkoop blijft hoef ik niet weg 🤣 -
quote:
Dit schreef Rose_s
Ook goede dekking buiten de Randstad?
Ik ben dan bang dat hier in Drenthe slecht bereik is
Ik lees dat Simpel op het T-mobile netwerk zit. Dat is in 2017 uitgeroepen tot het beste netwerk.
Dus zou denken dat het goed is.
Dekking is na te gaan op de site geloof ik. -
quote:
Dit schreef Rose_s
De ervaringen die ik hier lees vind ik wel.heftig
>>LINK<<
Hoge rekeningen en erg slechte klantenservice. Ik vind een nota van ?250 omdat iemand buiten de bundel.mbs gebruikt mega hoog
Ik ga met 5GB niet zomaar buiten mijn bundel. Maak max 3 GB (zonder opletten) op en in vakanties als kids op mijn hotspot zitten af en toe iets meer. -
quote:
Dit schreef marinus
Ik heb hier midden op de veluwe juist wat mindere ervaringen (dateert al wel van een aantal jaren geleden, bij de scoutingvereniging hadden we daar geen dekking. Toch jammer als er wat gebeurd en je zit midden in het bos) met de dekking van t-mobile. Dus sindsdien het netwerk van KPN of Vodafone genomen. Heb nu hollandsnieuwe omdat de kosten buiten je bundel wat vriendelijker zijn t.o.v de overige.
Simpel zit op T-mobile en Lebara op KPN.
Ik zie dat Lebara maandelijks opzegbaar zou moeten zijn. Dat vind in dan prettiger als ik ga proberen.
Ben in juli vrij en nog niet op vakantie, misschien dan maar overgaan.
Heb ik de minste last mocht ik toch even onbereikbaar zijn. -
quote:
Dit schreef josien1
Hollandse Nieuwe nooit meer. Zoon heeft ongeveer een half jaar geen data gehad en hun helpdesk is volslagen onbereikbaar. Als je belt tel je af van 5 naar 1 wachtende voor u en na 1 ga je weer naar 5. Zonder ooit iemand aan de lijn te krijgen.
Wij hadden voorbeen altijd goede ervaringen met Hollands Nieuwe.
Toen ik kon overstappen waren ze alleen een stukje duurder en had Vodafone een goede actie.
Inmiddels zit ik daar nu weer voor duur dus maar weer overstappen.
Zo blijft een mens lekker bezig.
Ik ga nu Lebara proberen, omdat ik dan niet direct aan een twee jarig contract vastzit.
-
quote:
Dit schreef Rose_s
Mbs verbruiken terwijl je niet jr telefoon gebruikt vind ik raar en dat je ook op de site nog het een en ander uit moet zetten in het buitenland.
Bij mijzelf zou het wel goed gaan , bij mijn puber niet
Dat is bij alle aanbieders zo.
Facebook en andere apps gebruiken ook data wanneer je er niet op zit.
Daardoor had ik in het verleden (toen het nog uitmaakte waar je was) altijd standaard data-roaming uit staan.
En zette ik voor allerlei apps het gebruik van mobiel netwerk uit als ik in het buitenland was. -
quote:
Dit schreef kaatje
Ondanks dat roaming uit stond, zijn er bij verscheidene klanten van Simpel toch data verbruikt.
Dat is wel heel bijzonder
Ik heb inmiddels Lebara afgesloten.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Doorgaans gaan dit soort zaken nooit helemaal soepel.
Ik vind ze nu al onduidelijk namelijk.
Ze sturen de sim-kaart op, die heb ik dan binnen drie dagen thuis. Prima.
Abonnement gaat lopen na activeren sim-kaart. Ook prima, want ik heb nog een opzegtermijn van een maand dus wil hem nog niet activeren voordat het tijd is, echter ik kan pas na activeren nummerbehoud aanvragen -
quote:
Dit schreef Dayenne
Dat klopt. Je kunt niet een telefoonnummer koppelen aan niets. Een niet geactiveerde simkaart is niets. Dus moet je deze activeren en daarna nummerbehoud aanvragen. Vervolgens vraagt lebara aan je oude provider of zij het nummer willen overdragen. Vanaf het moment dat jij je simkaart activeert en de aanvraag nummerbehoud doet, duurt het een maand (of langer als jij nog langer contactueel gebonden bent).
Uiteraard ga je je lebara simkaart pas gebruiken als je simkaart van je oude provider het niet meer doet. Dan is het nummerbehoud succesvol doorgelopen en kun je verder bellen met je lebara sim.
Oh en niet zelf opzeggen, dat kan nummerbehoud vertragen.
Ik nam al aan dat het zo zat, alleen is de informatievoorziening aan de karige kant.
Maar geeft niet. Dat is vermoedelijk inherent aan de goedkope prijs. Ik zie t als een experiment. 😁