Digitale thermostaat knop

Digitale thermostaat knop 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Idd wat aannames Smile maar toch bedankt voor het meedenken.

    Ik vraag niet of het kan, want dat kan het. Maar ik leg het met plezier uit.

    Ze woont op kamers waar de temperatuur geregeld wordt middels thermostaat knop op de radiator. Het betreft blok verwarming. Mijn dochter woont op de eerste woonlaag en dus stroomt al het hete water altijd door haar kamer om de kamers boven haar te verwarmen.

    [B]Ista leest de warmte meters uit die op de radiator zit. Deze verdampt meer vanwege de warmte die via de doorvoer buizen haar kamer in komt. Hierdoor wordt ze dus zwaar belast.


    Middels digitale thermostaatknop met eoa ding waar het knop gebruik op terug te lezen is, kan zij beter hard maken dat het verbruik niet terecht is.

    Gezien bovenstaande link bestaat iets dergelijks dus, maar prijzig en dat is het niet waard. Ik wil daarom graag weten of er goedkopere alternatieven zijn. [/B]


    Even omdenken naar aanleiding van het onderstreepte hierboven. Want als dat de kern van het probleem is, moet je ook de kern oplossen i.p.v allerlei ingewikkelde dure technische oplossingen te bedenken.
    Die kunnen altijd nog.

    Dus:
    Als je de doorvoerbuis nu isoleert? Dan komt warmte die zij niet wil de kamer niet in, en meet de verdamper / caloriemeter (die neem ik aan ergens midden op de radiator zit) alleen wat daadwerkelijk verbruikt word.
    Bijvoorbeeld: >>LINK<<
    Al zal die doorvoerbuis een veel dikkere zijn maar het is maar een voorbeeld en er zijn vele middelen mogelijkheden voor..
    10 jul '18 - 11:51:16 / 10 jul '18 - 12:04:14
Terug naar de lijst