horeca

horeca 

Onderwerp van jennie61

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Mijn zoon heeft een bijbaan bij de McDonald's. Ook horeca Cao. Krijgt iets meer dan minimum loon, maar er wordt strikt gehouden aan wet- en regelgeving, zo ook omtrent pauzes of de minimale inzet van 3 uur per shift. Daarnaast wordt er veel rekening gehouden met de wensen van wanneer wel en wanneer niet willen werken. Vanwege studie wil zoon nog maar 1 dag per week in het weekend werken. Dit is gewoon gehonoreerd. Willen ze dat hij toch incidenteel extra werkt wordt dat altijd in overleg gedaan. Na 2 x een jaarcontract is zijn contract ook gewoon netjes omgezet in een vast dienstverband.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik heb ook positieve verhalen over de Mac. In school weken wordt zoon max 12 uur ingezet, omdat meer niet mag. Enige waar ik me over verbaas is het ontbreken van koffie pauzes, maar dat is geloof ik normaal in de horeca. Hij is met de warmte af en toe uit de keuken gehaald de lobby in vanwege de hitte (40?).

    Salaris prima, meer dan jeugdschaal. Inmiddels is hij met zijn laatste contract bezig. Hierna onbepaalde tijd.

    Koffiepauzes zijn bijna nergens gebruikelijk. Ik heb het in mijn gehele loopbaan nog nooit meegemaakt. En ik heb echt bij heel veel verschillende bedrijven e.d. gewerkt. Koffie drink je gewoon onder werktijd. Bij de McD kan dit ook gewoon, althans waar zoon werkt. Als je dorst heb geef je dit even aan en loopt naar achter om wat te drinken uit het zicht van de klanten en gaat daarna weer naar je werkstation. Zoon staat vrijwel altijd kassa. Daar is het het lastigste om tussendoor iets te pakken, maar kan dus wel altijd.
Terug naar de lijst