Internet ontvangst verbeteren, hoe?

Internet ontvangst verbeteren, hoe? 

Onderwerp van fresia

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    1) controleer de internet snelheid met een bedraade computer direct op de router (speedtest)
    2) schakel alle wifi versterkers, extenders ed uit
    3) controleer de wifi (op de router) en of je niet op hetzelfde kanaal als de buren zit (je hebt daar een handige android app voor)
    4) stel de wifi in op een vrij kanaal (waar geen andere sterke zenders zitten). Dit doe je op de router.
    5) controleer of de antenne van de wifi router vrij is, geen obstructie van metalen voorwerpen, antennes juist gericht.
    6) herhaal 1) maar nu gekoppeld ana de WiFi (dichtbij de router). De resultaten moeten overeen komen met 1)
    7) herhaal nogmaals, nu op een volgende verdieping
    8) ga door het hele huis heen met je laptop om te zien waar het signaal minder wordt.

    daar waar je onvoldoende bereik hebt kan je eventueel:
    - een bedraade aansluiting maken
    - een wifi versterker plaatsen

    let op: een gewone wifi-router heeft binnenhuis een bereik van maximaal 50m dit is voor de meeste huizen ruim voldoende. Je moet met een heel groot huis hebben (of hele dikke betonnen muren) als dit niet voldoende is.
    In 95% van de gevallen zitten de buren (met wifi verstrekers en al) op hetzelfde kanaal als jij, om jouw wifi te overstemmen

    Het "horizonale bereik" is vaak 2x zo groot als het "verticale bereik". Als je een verdieping hoger gaat neemt het bereik vaak snel af. Daarom kan je in een huis met 3 leef-nivo's de wifi zender het best op de middelste verdieping plaatsen.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef fresia


    Je hebt het over de router, bedoel je dan de experiabox? Die andere router is niet aangesloten, want ik weet niet hoe ik dat moet doen en of het zinvol is om dat te doen.

    De experiabox zit in de meterkast, deze kan ik niet verplaatsen. Gewone eengezinswoning, dus verwacht dat het slechte wifi komt door het (gewapend?) beton.

    Welke app bedoel je om het kanaal te checken? Ik kan in een KPN tool wel zien welk kanaal t beste is, maar dit lijkt de hele tijd te veranderen. Rondlopen door het huis en testen heb ik al gedaan, dat gaf onvoldoende oplossing.


    a) de router die aan de aansluiting zit van jouw provider
    b) als verplaatsen niet kan, kan het niet (eventueel wifi uitzetten en een andere wifi punt op de 1e verdieping maken zoals dayenne zegt)
    c) de meeste huizen hebben buitenmuren en vloeren van beton. beton dempt meer dan een gipswandje. Horizonaal heb je dus geen probleem, vertikaal kan je dat oplossen zoals dayenne zegt.
    d) naam van de app schiet me even niet te binnen
    e) bij het begin beginnen, rondlopen doe je aan het eind

    hoe meer wifi zenders je maakt, hoe voller de ether, des te lastiger om een goed kanaal te vinden.
Terug naar de lijst