Multifocale lenzen

Multifocale lenzen 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Wat ik herinner is dat de multifocale reikwijdte van ' plus' en 'min' minder ver gaat bij harde lenzen. Of dat tegenwoordig ook zo is, weet ik niet.Ik heb 'plus vierenhalf' , gecombineerd met 'min anderhalf'
    Dat kon de opticien niet bij elkaar brengen in multifocale harde lenzen en betekende toen: Multifocaal en dan de bril erbij wanneer er gelezen wordt.
    Inderdaad heb ik dus zo nu en dan mijn harde lenzen in, maar kan er niet mee lezen, tenzij ik een brilletje erbij gebruik.
    Mijn harde lenzen draag ik vaak wanneer ik aktief ben, zoals met sporten en ook vaak buiten. Maar ik krijg er bij fel zonlicht last van.
    14 aug '18 - 11:59:17 / 14 aug '18 - 12:14:30
  2. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef K2

    Ja, ik houd ze 's nachts ook in en zie direct in de ochtend scherp. Behalve dus na ongeveer een week. Dan doe ik ze 's avonds uit en in de loop van de volgende dag weer in. Deze lenzen zijn speciaal voor continu-gebruik gedurende een maand. Omdat ik wat ouder ben, moet ik tussendoor even 'rusten' ;-)
    Zodra ik ze een maandje in heb, merk ik dat ze minder 'scherp' worden en neem ik nieuwe. Mijn vernieuwdatum heb ik bij de eerste van de maand gelegd, dat kan ik beter onthouden, semi-bejaard als ik ben...



    Ik heb bovenstaand vanmorgen nagevraagd bij mijn opticien. Zij weet niet dat er ook lenzen bestaan waarbij bv 24 uursgebruik mogelijk is, laat staan bijna een week. Maandlenzen kent zij wel, echter deze moeten wel s?avonds uitgedaan worden voor het slapen.
    Is dit iets wat zij niet weet?


    Hoe heten jouw lenzen? Smile
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Ik ga ook binnenkort ook over op zachte lenzen. De ?range?van harde lenzen is te beperkt voor mijn ogen. Ik vind het ingewikkelde materie. ?Plus vier? en ?min twee? heb ik. Dat schijnt ?cylindrisch? te heten...?Smile
  4. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    K2 wat gaaf zeg! Lijkt mij ook fijn om ze langer in te kunnen houden. Ik ben benieuwd of dat met mijn cylindrische verhaal ook kan. Dank jewel voor de informatie! Ik ga googlen en informeren er naar.Smile
  5. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Zou nachtlenzen dan voor jou werken, die hou je alleen nachts in en overdag zie je goed


    Ja dat lijkt mij superSmile
    Ooit heb ik dit eens nagevraagd bij mijn vroegere opticien. Daar begreep ik dat het niet kon... Maar ik ben vergeten waarom eigenlijk. Ik ga het nog eens uitzoeken, misschien kan het nu w?l. Dank voor je tip RoseSmile
Terug naar de lijst