Overstappen energieleverancier

Overstappen energieleverancier 

Onderwerp van Sandra1202

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik kijk op diverse vergelijkingssites. Daar staat het bedrag per jaar, incl de bonussen en kortingen. Tot nog toe ben ik nog niks goedkopers tegen gekomen dan greenchoice. Ik heb alleen elektriciteit.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Iemand bekend met huismerk energie? Is volgens independer de goedkoopste voor mij.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het maakt me niet uit, alle vergelijkingssites hebben connecties. Gelukkig doet mijn rekenmachine het goed en kan ik op basis van een jaar bedrag prima uitrekenen wat voor mij het goedkoopste is. Ik werk op elke vergelijkingssite met dezelfde getallen en maak zo mijn eigen vergelijking.

    Bij Pricewise betaal ik bij bijv. Nuon minder dan via Gaslicht. Beide geven 75 euro korting. Dat scheelt 3 euro mnd.

    Jaren geleden gaf de consumentenbond de NLE als beste maatschappij door. Een grotere boevenbende kun je je niet bedenken...
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd, de NLE zwaait met goedkope tarieven, maar nemen in hun eigen berekeningen niet de vastrecht mee. Dat doen de vergelijkingssites wel, allemaal. Ook die leuke kortingen nemen ze mee en dan blijkt dat je met de korting eraf, ongeveer net zo veel betaalt als een maatschappij die geen korting geeft.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Precies, consumentenbond adviseerde mij NLE.als hun goedkoopste Smile

    Ik ben echt blij voor je dat je tevreden bent met de NLE.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Sandra1202
    Ik heb toch gekozen voor Homestroom 1 jr vast.....volgend jaar zien wel weer verder

    Ik zit te kijken naar home stroom. Zij werken met greenchoice zag ik. Klopt het dat je tm 31/12/2019 aan ze vast zit? Ik ben vanaf 1/10 contract vrij en wil liever niet in de dure periode overstappen (dan heb ik nu nl 3 dure maanden langer = minder teruggave volgend jaar).
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik betaal minder, maar overstappen is wel lonend. Je moet wel overal hetzelfde verbruik invullen en niet gebruik maken van de schatting op basis van samenstelling en woning. Ik reken standaard met 4000 enkel tarief, mijn verbruik is rond de 3100. Die 4000 komt uit de tijd dat ik in mijn huis kwam wonen, werd toen zo achterlijk hoog ingezet. Maar geeft leuk wat geld terug. De maatschappij past overigens aan naar historisch verbruik. Ik zet dat dan weer omhoog.

    Zit nu bij greenchoice. Op basis van hun verlenging aanbod, kom ik op 70+ uit (voor 4000kWh). Bij home stroom op 62 bij zelfde greenchoice en verbruik. Das gauw 96 euro verdiend toch?
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Loopt je contract dan tot 31/12/2019, zo lees ik dat tenminste op hun site.

    Mennnn wat een verbruik! Smile
    Ik zat met 2 kinderen op nog geen 1000m? in mijn oude slecht ge?soleerde huis. Elektra altijd rond de 3000 geweest. Ik wil geloof ik niet weten wat jij aan energiekosten kwijt bent... Smile
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Zonder korting is Nuon op dit moment voor mij de goedkoopste. Op basis van levertarief. En dan krijg ik volgend jaar ook nog een korting van 75 euro. Het is alleen niet groen... Smile Even met mezelf overleggen of ik dat ok? vind.

    Homestroom via independer levert minder voordeel dan rechtstreeks bij hen. Dus toch maar bij Homestroom aangemeld. Ik hou niet zo van kernenergie.
Terug naar de lijst