Opleiding Zorg en Welzijn

Opleiding Zorg en Welzijn 

Onderwerp van Capibara

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    Ik ben mij aan het ori?nteren voor een opleiding in de zorg op MBO niveau.


    Heeft iemand ervaringen met thuisstudie en of klassikaal van bv LOI, ROC ect?
    BBL

    Momenteel ben ik vrijwilligster 3x in de week op een gesloten afdeling Kleinschalig Wonen waarbij 7 dementerende mensen wonen. En wil kijken wat de mogelijkheden zijn voor een opleiding
  2. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef tineke69
    Is het niet mogelijk om via de organisatie waar je nu vrijwilligerswerk doet een bbl opleiding te volgen? Je bent daar al bekend en zij betalen je opleiding.


    Ik heb een jobcoach via UWV via haar zal ik het gaan doen. En misschien uiteindelijk komen we daar wel op uit.
  3. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef Edith64

    Huh? Dan zit je toch al in het vuur? Kun je niet via je werk nu dat bekijken? Ze weten al wat ze aan je hebben


    Zie mijn reactie bij Tineke.
  4. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef malva
    Via nha heb ik jaren geleden sociaal cultureel werk gestudeerd. Is mij erg goed bevallen.

    Succes!


    Dankjewel. Dat was een thuisstudie?
  5. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Ik heb aanstaande woensdag een gesprek met het woon en zorgcentrum. Mijn jobcoach zit er ook bij.
    Ben benieuwd of er iets kan en of ze het willenSmile
  6. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Ik zal morgen even reageren, nu te moe na drukke dag.
    Morgen is ook het gesprek met het woon en zorgcentrum.
  7. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef liesje1960

    Hoe is het gesprek verlopen?


    Er was er 1 ziek, dus het is even afwachten. Ik verwacht deze week een nieuwe afspraak te kunnen maken.

    Wat ik al wel zelf besproken heb is dat ik dagen ga uitbreiden, naar 3 dagen in de week. En op een andere gesloten afdeling, waar de groep bewoners weer heel anders is.
  8. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef liesje1960

    Kun je daar geen balletje opgooien dat je graag i.p.v. vrijwilligerswerk een opleiding in de zorg wilt gaan doen. Wie weet wat er nog uitkomt.
    Ik wens je in ieder geval succes!


    Dankjewel!

    Daarom is dat gesprek wat er aan komt ja.
  9. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Heb een kort gesprek gehad, zonder jobcoach met de gene die over opleidingen gaat.
    De instroom voor BBL is vrij makkelijk, en ze betalen de opleiding en boeken, mits je er 2 jaar blijft werken.

    Alleen nu komt het. Ik moet lid zijn van een kerk. Dit ben ik niet. De kans om aangenomen te worden wordt hierdoor nihil zei ze.
  10. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef malva

    Mag dat nog??
    Soort discriminatie toch?
    Is er een ander verpleegtehuis in de buurt? Ze zitten echt oversl te springen om personeel.
    Of wil je lid eorden van hun kerk?


    Ik ben min of meer flabbergasted. Vrijwillig maakte het niet uit, wanneer je in dienst treed moet je een christelijke identiteit hebben.
    Er zijn vast nog meer verpleeghuizen.
Terug naar de lijst