Traprenovatie, tips zijn welkom!

Traprenovatie, tips zijn welkom! 

Onderwerp van SSimone

Terug naar de lijst
  1. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Gisteren dan eindelijk de vloerbedekking van mijn trap gehaald. Ik ergerde mij al lang aan mijn trap en gang. Hele klus, maar nu eindelijk de eerste stappen gezet.

    Zoals verwacht was de vloerbedekking gelijmd op de treden. Dus deze moet er af. Hoe kan ik deze lijmresten het beste verwijderen?

    Ik wil graag een duurzame oplossing, onderhoudsvrij. Dit gaat me natuurlijk wel kosten, maar wat is de beste keuze? Ik wil geen vloerbedekking. Schilderen ook niet, want ik zie het niet zitten die trap schilderklaar te krijgen met afbijten en krabben en schuren.
    Ik zat zelf te denken aan laminaat. Want voor vinyl moet de ondergrond ook echt goed glad worden, en dat is erg veel werk bij deze trap. En misschien niet met het resultaat wat nodig is.

    Andere optie is eiken. Lijkt me erg duur, en dat laminaat ook voldoende kwaliteit geeft.

    Wat zijn jullie ervaringen met laminaat op een trap?
    Ik heb hulp bij het klussen, en er is genoeg instructie te vinden op het internet. Dus we gaan het zelf doen, dat moet wel goed komen.

    Alle tips en adviezen welkom.
    Ook tips waar ik voordelig kopen kan.


    Ik moet me er binnenkort ook in gaan verdiepen (ook verlijmde vloerbedekking). Buren hebben laminaat (of was het vinyl) van kwantum. Wordt ook vakkundig gelegd. Ik moet er nog achteraan, maar zij zijn heel blij met deze niet zo hele dure trapbekleding.
  2. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    >>LINK<<


    Ja, dat bedoelde ik!
  3. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef Roiis
    Zie nu de link van Dayenne, maar in de winkel van Kwantum kwam de prijs voor 13 treden op iets meer dan 1000 euro. Er is dan keuze uit 5 kleuren.


    Moet nog even bij de buren informeren, maar volgens mij klopt dit wel. Dan zit het legloon erbij in ( tenminste, van de buren begreep ik dat ze zoiets kwijt waren incl leggen)

    Ik heb alleen 2 trappen te gaan. Een dichte en een open trap, en zie bij kwantum dat het niet geschikt is voor open trappen. Dus nog maar verder ori?nteren ( en checken wat de buren met trap 2 hebben gedaan ). Maar eerst even wat andere dingen in huis afwerken.
Terug naar de lijst