Terugbetalingsregeling voor verplichte opleiding

Terugbetalingsregeling voor verplichte opleiding 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Volgende week start een nwe opleiding voor mijn werk, verplicht, ik moet daaraan voldoen volgens mijn functie omschrijving.
    Geen probleem.

    Maar ik heb moeten tekenen voor een terugbetalingsregeling mocht ik ontslag nemen.
    Nu zegt De Man: dat had je niet hoeven doen, want dat kunnen ze je nooit verplichten, het is een verplichte opleiding, ze leggen het jou op, dus mogen dat geld niet terugeisen mocht je weggaan.
    Ik heb heel argeloos getekend, net als al mijn collega's. Tja, ik werk er 26 jaar, ze zullen me wel geen oor aan naaien (na?ef...)

    Nu heb ik vooralsnog geen ambitie om ergens anders mijn geluk te beproeven. Wel vraag ik me af wie gelijk heeft.... Heeft mijn werkgever juist gehandeld?


    Misschien eens naar de rechtswinkel om te horen wat jouw rechten en plichten zijn en vice versa. En vragen of je dan nu nog protest kunt aantekenen en hen laat tekenen voor teniet doening?
    Ik zou nu actie ondernemen.
  2. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef Piep


    En daarmee de arbeidsverhoudingen op scherp zetten? Bij ons is het een standaard scholingsovereenkomst en ook zo gebruikelijk. Ik snap dat je wil weten hoe het juridisch zit, maar als je toch geen plannen hebt, zou ik er geen actie op ondernemen.

    .
    Tuurlijk wel. Gewoon eens informeren hoe het zit mbt wederzijdse rechten en plichten. Op het internet kom je ook al ver. Ik lees net al dat een terugbetaal geding gebruikelijk is maar dat daar een termijn aan vast zit qua arbeidsduur en het bedrag dat terug betaalt dient te worden ook afhankelijk is van een aantal zaken. Dus gewoon eens dat contract mee nemen en uitzoeken of het billik is.
    En pas als je het contract onredelijk vind kun je stappen overwegen.
Terug naar de lijst