Pompoenrecepten

Pompoenrecepten 

Onderwerp van Colly

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Ik ga voor het eerst van mijn leven iets met pompoen maken; ik heb twee van die knaloranje rondachtige dingen.
    Wie heeft een lekker pompoenrecept voor me? Graag niet te ingewikkeld, want ik heb griep. Smile
  2. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly

    Dat klinkt lekker simpel, dank je!
  3. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly

    Dank allemaal, ik ben heel benieuwd! Zelfs met een verstopte neus merk ik dat het al lekker begint te ruiken. Heb er ook nog wat pepertjes doorheen gegooid.
  4. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly

    We hebben superlekker gegeten! Met dank aan Tinus voor de aanzet en de latere berichten voor de aanvullingen daarop. Ik heb weggelaten wat ik niet in huis had en ge?mproviseerd met wat ik wel had.

    Het is geworden:
    2 pompoenen, met schil en al in blokjes gesneden (@Hed: ik neem jouw advies volgende keer ter harte!)
    Een beetje kokosolie in de pan met 2 fijngesnipperde uitjes, knoflook, drie gesnipperde rode pepers incl. zaadjes, twee serehstengels in grote stukken en een stuk verse gember. Later hier nog de pompoenstukjes bij gedaan en ze even gesmoord bij de kruiden.
    Ondertussen 2 en een halve liter bouillon opgezet.

    Toen het me te lang duurde, de kruiden en de pompoen bij de bouillon gegooid, samen met een blikje kokosmelk. Toen alles zacht was even de mixer er in gezet en er vers brood uit de BBM bij geserveerd.

    Helemaal goed! Smile
  5. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Smile Ik dacht dat je ziek was en iets simpels wilde.... Hoe uitgebreid kook je wel niet als je topfit bent.... Smile


    :D

    Het recept bestaat uit veel woorden, maar valt mee in handelingen. Het meeste werk was die pompoenen in stukken snijden, maar dat moest ik bij ieder recept. Maar dat is geen fijn werkje als je grieperig bent. Dan slaat het je aan alle kanten uit. Volgende keer eerst in de oven dan maar.
    24 okt '18 - 22:39:37 / 24 okt '18 - 23:08:50
  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly

    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Op zich verbazingwekkend dit. Voor mij dan heSmile? Voor het eerst van je leven iets met pompoen maken?? Ik eet het vrijwel wekelijks.
    Er zijn z?veel recepten te vinden ook. Beterschap!


    Het zat nooit echt in mijn systeem. Ik eet eigenlijk meestal Indisch of Italiaans. Maar ik denk dat dit de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer is. Ik vind recepten van mensen die ik ook op een andere manier ken altijd veel leuker. Vanwege de persoonlijke touch, het "echte" van het recept en vanwege het feit dat ik het dan altijd kan vragen als iets me niet duidelijk is. Smile

    Dus dank allen, ook voor de beterschapswensen! Smile En mocht je nog inspiratie hebben, ga gerust door met plaatsen. Smile
Terug naar de lijst