Dash cam kopen, maar welke=

Dash cam kopen, maar welke= 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door twelve zelf op 18 november 2018 om 10:38:29

Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb een aantal jaar met zo'n ding van kruidvat rondgereden. Werkte prima. Alleen het automatisch uit/aan gaan werkte niet goed doordat er stroom bleef staan op de sigarettenaansteker. Bij de garage deze op het contact laten zetten en de cam ging weer netjes aan en uit.
    Bedenk dat je bijna altijd naast zo'n camera ook nog een micro-sd kaartje moet aanschaffen. Hoe groot die maximaal mag zijn hangt van je camera af (staat in gebruiksaanwijzing), maar zorg ervoor dat het kaartje die geheugenruimte heeft. Dan heb je zoveel mogelijk tijd in beeld staan.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Volgens mij is het nog steeds geen wettig bewijs
    Heb je daar navraag naar gedaan?
    Want dat is uiteindelijk de reden
    Volgens mij mogen verzekeraars er niets mee


    Heb laatst mijn beelden naar een verzekeraar gestuurd van een kleine botsing op een rotonde. Niet van mijzelf, maar ik stond er een klein eindje achter. Gemeld als getuige en dat ik camerabeelden had. Dezelfde dag hing er een verzekeraar aan de lijn of dat klopte. De beelden zo verstuurd en ze waren er erg blij mee voor wat betreft de schuldvraag.

    Je moet wel oppassen dat het in bijv Duitsland wel verboden is om te gebruiken. Je kan voor de rechter komen vanwege inbreuk op privacy. Let dus wel op wetgeving van andere landen of het wel of niet is toegestaan
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    In Nederland mag je op de openbare weg alles filmen. Dus is een dashcam gewoon toegestaan om te filmen. En de beelden mag je gewoon gebruiken voor dit soort dingen. Als je de beelden op internet wil delen of uitzenden oid zul je de kentekenplaten moeten verbergen en mensen onherkenbaar maken.

    Ik zou dus niet weten waarom het niet als bewijs gebruikt mag worden.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Dat is geen dash-cam, maar meer een Go-Pro camera. Dus lekker meenemen op de fiets/motor/hardlopen. Hang hem onder een ballon en laat die de lucht in vliegen oid.
    Dash cam is toch net iets anders.

    Even een klein tipje hoor.
Terug naar de lijst