Verlengen telefoonabonnement

Verlengen telefoonabonnement 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Ivm problemen met telefoon mijn mobiele abo vorig jaar november alvast verlengt zodat ik andere telefoon had. Abo himself ging pas 17 mei 2018 in.
    Provider heeft de abonnementen per 1-1-18 verandert en de voordelen miv 1-6-18 ook aangepast. Beide in mijn nadeel.
    Nu heb ik conflict met provider over het feit dat hun vinden dat ik niet voldoe aan de nieuwe eisen omdat mijn abo uit 2017 is en ik vind dat het een abo is uit 2018 omdat het toen is ingegaan en ik in dat geval wel recht heb op de nieuwe voordelen.

    Wie heeft er gelijk? Ben al vanaf 1 juni bezig om te proberen mijn gelijk te halen.
    21 nov '18 - 19:04:58 / 21 nov '18 - 19:15:59
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Ik vraag me 2 ding af, eerlijk gezegd....
    Als het wel in je voordeel was geweest, zou je het dan ook zo doen en in discussie gaan met de provider? (Ik hoop dat je hier ook eerlijk antwoord op wil geven....)

    Je bent accoord gegaan met de voorwaarden van toen, daar heb je ook voor getekend. Dat het abo pas later overgezet wordt, maakt (vlgs mij) niet uit.

    Ik hoop van harte dat je wel gelijk hebt voor je, maar denk dat de provider in zn recht staat.


    Door het veranderen van de voordelen moet ik het nu met de helft van de belminuten doen. Het voordeel dubbele belminuten is geschrapt terwijl daar met de verlenging wel rekening mee is gehouden. Jammer voor mij.
    Kan nu voor 10? extra pm wel onbeperkt bellen er bij krijgen maar 10? is toch nog 9? meer dan dat abonnees die verlengt hebben in 2018 hoeven te betalen.
  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Erna
    Je hebt recht op de voorwaarden zoals deze golden ten tijde van de verlenging. Dus niet de ingangsdatum is bepalend, maar de datum waarop je het contact hebt getekend en de daarbij toen geldende voorwaarden. De koop is immers toen tot stand gekomen.


    De voorwaarden toen abonnement werd afgesloten waren met dubbele data en dubbele belminuten, heb hier met verlengen rekening gehouden, anders had ik wel meer belminuten erbij genomen.
    Provider heeft daarna (juni 2018) de abonnementen veranderd (geen dubbele belminuten meer) ook voor de abonnementen die in 2017 of eerder zijn afgesloten. Met dit verschil dat abonnementen afgesloten in 2018 voor 1? onbeperkt bellen erbij kunnen kopen en dat dit niet kan voor eerder afgesloten abonnementen.

    Hun hebben dus ondertussen de voorwaarden veranderd zonder de mogelijkheid erbij aan te bieden om abonnement aan te passen tegen de nu geldende voorwaarden of om je abonnement aan te passen naar wat het was tentijde dat je het afgsloten hebt.
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Erna
    Lees je voorwaarden eens goed door zoals die golden ten tijde van verlenging. Vaak staat er iets in over dat dubbele data e.d. een extra zijn die gelden zolang ze dit willen maar altijd kunnen worden ingetrokken, omdat het om extraatjes gaat, die niet standaard tot het contract behoren. Ook zal er dan instaan dat dit geen recht van opzegging geeft of verandering naar een ander abonnement.

    Je weet in ieder geval dat je de volgende keer beter van provider kan veranderen als je klaar met ze bent.


    Ben al 8 jaar bij ze, nooit problemen gehad, alle veranderingen, ook tussentijdse, werden altijd keurig doorgevoerd. Alleen nu is er van alles mis gegaan bij verlenging in mei. Geen extra's meer en ook geen combivoordeel omdat ik internet/tv/bellen ook van ze heb.
    Mijn lief krijgt voor hetzelfde bedrag en abonnement 3x zoveel data en onbeperkt bellen.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Dit is wat ik op internet terug kan vinden. Heb zelf geen overeenkomst omdat de telefoon in de winkel niet op vorraad was en de medewerker van de winkel via de website toen telefoon heeft besteld en deze is zonder voorwaarden en andere papieren bij me thuis afgeleverd.
  6. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Heb boekje met voorwaarden gevonden. Staat alleen in dat nieuwe abonnement pas ingaat als oude abonnement is afgelopen.
    Ik ga overleggen met mijn rechtsbijstandverzekering, betaal er niet voor niks voor.
    Nee heb ik al, ja kan ik krijgen.
  7. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef scar
    Je hebt toch een contract getekend? Daarin staat op zeker (al dan niet via een vinkje of achterop in kleine letters) verwezen naar de regels en voorwaarden.

    Zonder dat contact hadden ze nooit die spullen zo toegestuurd.



    Het enige wat ik heb is een soort van kassabon, waarop de abonnementsvorm staat en wat het me maandelijks gaat kosten. In het doosje waar de telefoon inzat bij verzending daar zat dat boekje met voorwaarden in.
Terug naar de lijst