Cassatie

Cassatie 

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Wat Zooitje al zegt, dan gaat de veroordeelde in hoger beroep. Bij cassatie zit je wel aan de laatste stap, dat gaat naar de Hoge Raad.

    Rechtsspraak heeft er duidelijke uitleg over vind ik zelf: >>LINK<<

    (Betekent het ook dat de uitspraak enigszins rechtvaardig voelt voor jullie? Ging het spreekrecht goed?)
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Nance


    De dader is nu 2x veroordeeld maar hij blijft tegensputteren tegen zijn straf. Spreekrecht ging voor mij goed, heb alles gezegd wat ik wilde, ik ben er klaar mee, nu hij nog.

    Voor mij is de betekenis van cassatie wel duidelijk, maar de route🤷‍♀️


    Ik heb geen ervaring met de praktijk, laat ik dat voorop stellen.

    Van wat ik weet: hij stapt naar de Hoge Raad, de Hoge Raad kijkt of alles is gegaan zoals moest in het hoger beroep en doet eventueel zelf ook onderzoek. Soms is dat extra onderzoek op papier, soms ook in praktijk.
    In het meest uitgebreide geval gaat de hele zaak opnieuw onderzocht worden. Dat betekent in dat geval er ook opnieuw getuigenissen moeten komen.

    Maar op basis van wat ik eerder zo tussen de regels door van je gelezen heb, is het duidelijk dat hij schuldig is en is het 'gewoon' een heel naar mannetje die koste wat het kost zijn gelijk wil halen, ook al is dat helemaal niet re?el. Lijkt me dan overdreven om die hele zaak opnieuw te doen?

    Maar ook nogmaals, ik ben geen prof. Wellicht morgen slachtofferhulp terug bellen? Ik kan me voorstellen dat na zo'n boodschap je de rest niet meer helder gehoord hebt. Dat is alleen maar logisch en dat zullen ze bij slachtofferhulp vast ook vinden. Voor mij hebben ze destijds in ieder geval alle tijd genomen ook al heb ik sommige dingen echt meerdere keren laten uitleggen.
Terug naar de lijst