Modem vraagje

Modem vraagje 

Onderwerp van Fred

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als je modem/router op de begane grond staat en je zoon op zolder flink loopt te internetten via WIFI zal er altijd wel wat verbindingsproblemen blijven. alhoewel het met modems van ziggo altijd wel net niet is.
    Fritzbox is een goed merk. Daar val je niet snel een buil aan.

    Waar ik zelf eigenlijk meer gecharmeerd van ben en nu ook aan het overstappen op ben, is een MESH systeem van Ubiquiti.
    MESH betekend dat je in het hele huis een aantal apparaten zet/hangt die zelf contact met elkaar houden en je probleemloos van de ene wifi-punt overzetten naar een ander punt als je daar dichterbij bent, zonder dat je zelf iets hoeft te doen, netwerk-id blijft dezelfde en zonder verlies van snelheid wat je hebt met van die wifi-repeaters.

    Het is een flinke aanschaf, maar in mijn ogen het geld meer dan waard. Helemaal in huizen gebouwd na rond 1990 waar veel gewapend beton in zit is dit een uitkomst.
    Dit is de router welke ik binnenkort aanschaf: >>LINK<<
    Dit de antennes: >>LINK<<

    De antenne heb ik met de mediamarkt aanbieding van 20% korting afgelopen weekend gekocht en ge?nstalleerd (met bluetooth via telefoon) en deze verlengd nu mijn huidige (eigen gekochte) router. Werkt uitstekend op 5GHz.

    Voor jou, met begane grond, 1e verdieping en zolder zou ik zeggen: koop een pakket van router met 2 antennes: >>LINK<<
    Ja, het is een flinke aanschaf, maar ik vind het het geld meer dan waard. Maar dat is persoonlijk.

    De Fritzbox zal waarschijnlijk veel beter werken ipv je ziggo modem/router. Maar advies is toch ook iets minimaal op de 1e verdieping te maken dat zolder een betere verbinding heeft. Helemaal als je zoon graag online gamed (xbox, playstation) is een goede verbinding noodzakelijk.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Fred


    Ik heb best wel een heel groot huis.

    En ziggo komt niet veel verder dan het plaatsen van wifi boosters via het stroomnet.


    Met een groot huis ga je het ook enkel met de Fritzbox wifi-router niet redden. Je zal echt Wifi access points moeten gaan gebruiken. En dan is zo'n MESH oplossing het beste. Zonder verlies van snelheid kun je in je hele huis dan wifi op 1 netwerk gebruiken. Je hoeft dan dus niet meerdere netwerken te koppelen waarbij de versterker als _RPT bijna dezelfde naam en wel dezelfde wachtwoord heeft. Dit halveert namelijk je snelheid.

    Google maar eens op Home Wifi Mesh oid.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Fred


    Die heb ik ook liggen, maar om mij nog onduidelijke redenen gebruikt ie die niet.


    Als er al een kabel ligt, is het nog simpeler en goedkoper: zet een wifi access point bij hem op de kamer.
    Hoef je helemaal niet moeilijk te doen voor de rest. Ik ging er vanuit dat er geen kabel naar boven lag. Dit maakt het dus veel simpeler.
    Geen router, want dan moet je van alles configureren, maar een access point.

    Succes.
Terug naar de lijst