WW aanvraag tips...

WW aanvraag tips... 

Onderwerp van Monique15

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Ik ben per 1 januari officieel werkeloos en heb 1 januari digitaal WW aangevraagd. Ik kreeg een telefoontje van een WW ambtenaar 3 weken later of de gegevens klopte en met de conclusie hoe mijn WW is berekend en welke rechten ik had. Per post kwam een week later de beslissing. 1 februari kon ik mijn inkomstenformulier digitaal invullen ( eerder kan niet) 5 februari kreeg ik bericht via mijn overheid dat in mijn uwv mijn uitkeringstrookje was te vinden. Op 8 februari stond mijn uitkering op mijn rekening.
  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Monique15


    Dat valt me heel erg mee. Je hoort wel verhalen van 13 weken wachten..



    Volgens mij staat er inderdaad een termijn voor van reageren en uitbetalen.
    Kan zijn dat een onderzoek nog niet is afgerond of onduidelijkheden zijn. Volgens mij heb je dan wel alvast recht op een uitbetaling met daarbij de strekking dat er nog een verrekening of invordering kan plaatsvinden als UWV wel over de juiste en volledige informatie beschikt.
  3. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef scar
    kon dat pas op je eerste ww-dag of kan dat ook eerder?



    Je kunt dat eerder een maand zelfs geloof ik, en binnen een week van je eerste WW dag.
    Inmiddels ( helaas) ruime ervaring op dat gebied en heb er bewust voor gekozen dit ook pas op de 1e dag aan te vragen.
    Mijn dossier is bekend bij de UWV en ze krijgen alle informatie over mijn dienstverband(en) via de koppeling met de belasting.

    Je kunt tenslotte altijd nog voor je eerste werkeloosheidsdag een baan hebben gevonden. UWV gaat er ook vanuit dat als je weet dat je werkeloos wordt je alvast voldoende gaat solliciteren.


    Ik sorteer overigens wel zelf voor met het reserveren van geld. Omdat ik weet dat de uitbetaling altijd vele weken later volgt dan ik gewend ben met een salaris bij de werkgever.
    Voordeel is daarvan als je weer werkt je ineens in 1 maand 2 geldstromen ontvangt..
Terug naar de lijst