Koken voor je alleen

Koken voor je alleen 

Onderwerp van Tresie56

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Vaak eet ik twee dagen hetzelfe. Vandaag hoeft het alleen maar in de magnetron.

    Ik heb gisteren aardappelpuree gemaakt van zoete aardappel, creme fraiche en peteselie , en broccoli gekookt.
    Ik had gisteren ook een kipfilet erbij maar die deel ik door de helft, ik ga het door de bloem doen een eitje en gekruide paneermeel, die ik overigens zelf altijd maak van restjes brood.

    Morgen komt Boog eten en maak ik macaroni, ik bewaar weer wat voor donderdag. ( de steel van de broccoli van gisteren gaat ook door de macaroni , ik gooi niets weg)

    Zo doe ik het eigenlijk.

    Mijn favoriete toetje van de laatste dagen is: een appeltje in partjes snijden, stoven met wat kaneel, een lik yoghurt erop en een lepeltje honing erbij..
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Nee, magnetron komt bij het bereiden niet voor.
    Die gebruik ik uitsluitend voor warme melk, chocomelk. Van tevoren zelf gemaakte soep opwarmen

    De oven daarentegen wel.Smile

    Het meeste bereide ik op de nieuwe gas op glaskookplaat, waarbij ik een wokpit heb. Ideaal.Smile

    Het toetje neem ik ook graag, maar zelden aansluitend op de hoofdmaaltijd.

    Dit kleine toetje neem ik dan in de loop van de avond. Dit ook om snaaien te voorkomen.Smile



    Dit is ook een toetje voor na een uurtje of twee ofzo. Een stukje fruit met wat yoghurt, hartstikke gezond en het vult prima .
    Gewoon appeltje in steelpannetje, snufje kaneel erop en een drupje water, zachtjes een kwartiertje stoven met de deksel op de pan. Ik gebruik Elstar appeltje hiervoor.
Terug naar de lijst