Hond en werk

Hond en werk 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Margo zelf op 2 april 2019 om 19:45:55

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Een hond kun je trainen om langer alleen thuis te blijven, maar daar moet je wel uitgebreid de tijd voor nemen.
    Zeker een pup niet gelijk hele dagen alleen laten. Dat is funest voor zijn sociale ontwikkeling.
    Een oudere hond is dan een beter advies.
    En ja, niet aan een pup beginnen als je nog niet weet hoe je e.e.a. kunt/moet aanpakken. Ze belanden helaas om deze reden te vaak in de herplaatsing en of vertonen onaangepast gedrag. En dan wordt de hond weg gedaan of in de tuin/schuur geplaatst omdat ie agressief is of dominant. Dit is dan helaas te wijten aan onvoldoende tijd en aandacht geven aan de opvoeding van de hond.

    Ik zelf heb nu 2 honden. De oudste van 14,5 jaar kon altijd prima een hele dag alleen zijn. Voor en na het werk uitlaten. Echter nu kan dat niet meer vanwege allerlei ouderdomskwalen. Dus pas ik mijn werk hierop aan en of zorg dat er iemand anders is.
    De andere hond is 12 jaar en heb ik nu 6 maanden. Hij zat bij vorige eigenaar altijd alleen in de tuin. Hij vind het nu heerlijk om onderdeel van mijn gezin uit te maken en moest echt wennen om af en toe alleen te worden gelaten. Dat kan nu wel maar heeft veel tijd en geduld gekost. Ik laat hem overigens nooit een hele dag alleen, omdat mijn andere hond dat toch niet meer kan.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Een prachtige hond Margo. En moet erg lachen dat hij op dat meditatie kussen zit. Te grappig, zo'n grote hond op zo'n klein kussen. Ook de foto met zijn hoofd op de knuffel en diep in ruste is aandoenlijk.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Joan
    De meeste reacties van Liek heeft ze verwijdert (waarom?) maar ik kan door de reacties van anderen een beetje opmaken waar het hier om gaat.

    Ik vind het echt vreselijk en harteloos wanneer mensen een huisdier wegdoen en dan met name een hond omdat het beestje niet meer past in het huidige leven, ik lees deze oproepen vaak op facebook sites hond moet weg om redenen die vari?ren van een scheiding, allergie en nog meer van die smoezen.


    Ik vind het ego?stisch en zegt veel de persoon die van het dier afwild .


    Ik heb al jarenlang honden. Ik neem altijd honden in huis die om wat voor reden dan ook worden afgestaan door de eerdere eigenaar.
    En ik kan je vertellen dat het meestal geen makkelijke beslissing is voor de eigenaar om de hond af te staan.
    Maar wat heb ik een bewondering voor hun kracht en moed om dit in het belang van het welzijn van de hond wel te doen. Uitzonderingen daargelaten. Soms is afstaan nu eenmaal een betere beslissing dan houden. Het is juist enorm ego?stisch een hond te houden, ondanks dat dit niet het beste is voor het welzijn van de hond.

    En ook op oudere leeftijd kan een hond nog prima wennen aan een nieuwe omgeving en (weer) gelukkig worden. Dat blijkt wel als ik Yuki zie die hier vorig jaar eind augustus is komen wonen, een maand voordat hij 12 jaar oud werd. Hij is zo'n ontzettend blije en speelse hond en hangt al erg aan ons en onze gewoonten. Zijn eigenaar heeft er nog altijd moeite mee, maar weet dat dit de beste oplossing is. We houden wel contact en ook sturen we regelmatig foto's en filmpjes.
Terug naar de lijst