Contract eindigt van rechtswege....

Contract eindigt van rechtswege.... 

Onderwerp van Monique15

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Ik heb de laatste jaren veel te maken gehad met contracten voor bepaalde tijd, tot op heden staat in het contract vermeldt de einddatum van het dienstverband. Met de mogelijkheid van tussentijdse opzegging met een opzegtermijn van 2 maanden. Tot op heden krijg ik dan een vervolgcontract als de 2 jaar nog niet is overschreden en vervolgens bij het laatste contract 2 maanden van tevoren een 'voortgangsgesprek' waarin dus mede wordt gedeeld dat er geen vervolgcontract komt. Altijd arbeidstechnische reden, "mag niet van de wet" oftewel geen vast contract dat dan dient te worden gegeven.
    Ook tot op heden volgt er dan een brief met daarin ook de strekking van geen vervolgcontract; geen budget of inkrimping van taken en budget

    Ik voel het meestal al ruim van te voren aankomen omdat deze flexibele schil constructie standaard is geworden..daar zit hem dan ook die hele vervelende knoop in mijn vakgebied. De onzekerheid van voort betalingen door subsidiegevers, die jaarlijks worden ge?ndiceerd door de Gemeenten, maakt van velen een flex medewerker. ,

    Overigens heb ik gemerkt dat bij een WW aanvraag de UWV ook specifiek vraagt naar de reden van contract be?indiging. Werkgevers hebben nl ook een plicht om werknemers indien mogelijk te helpen aan een mogelijk baan of werk in hun organisatie of instelling.. En kreeg ik van de week te horen van de werkcoach UWV, dat ik nog maar wat maanden moest wachten om dan bij dezelfde werkgever weer aan te gaan kloppen.. dan waren de 6 maanden weer om!
Terug naar de lijst