WOZ aanslag

WOZ aanslag 

Onderwerp van franky

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Dit is wat de gemeente Almere bekend maakt over de zgn hulp....

    quote:
    Deze week is het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen verstuurd met daarin riool-, afvalstoffenheffing en onroerendezaakbelasting (OZB). De OZB is een percentage van de WOZ-waarde van je huis of bedrijfspand.

    Via verschillende media bieden dienstverleners gratis hun diensten aan om bezwaar te maken tegen de WOZ-waarde. Zij bieden hun diensten gratis aan, maar kunnen hun onkosten in rekening brengen bij de gemeente. Deze kosten worden betaald uit de algemene middelen en worden vervolgens doorberekend via de gemeentebelastingen. Met andere woorden, het belastingtarief kan hierdoor verhoogd worden.

    Je kunt zelf (gratis) online bezwaar maken via de online Belastingbalie. We helpen je graag verder. Meer info: >>LINK<<


    Ook hier overigens een nette WOZ waarde waarbij gelijkwaardige huizen 20 to 30.000 euro boven WOZ waarde verkocht worden.
  2. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    LOL Milla ;-)
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Lijkt mij een dreigement van de gemeente Almere.

    Trouwens, de hondenbelasting is bij ons afgeschaft!


    Dreigement kan... Maar waarom bureau inschakelen als het ook gewoon online bij de gemeente direct kan .......... Dezelfde gegevens moeten worden aangeleverd om een oordeel te vormen.
  4. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik heb in het begin dat we hier woonden een paar keer bezwaar ingediend.
    1 x met succes, ze verlaagden de WOZ met 5000 euro.


    En deed je dat via een bureautje of de reguliere weg?
  5. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Eeva



    Ben je van plan te verkopen dan?
    Ik niet, maar in dit tempo is over een paar jaar mijn huis in rap tempo meer waard omdat de huizen waaraan getoetst wordt voor verkoop gerenoveerd of verbouwd zijn om meer op te brengen. Immers men krijgt nu alleen de koopprijs aan hypotheek.
    Mijn huis is niet gerenoveerd en wordt niet ieder jaar meer waard daardoor.
    De OZB en de gemeentelijke heffingen alsmede de HWF stijgen mee. Ik vind dit zorgelijk.. In feite heb ik nu te maken met een belastingverhoging die ik als alleenstaande van 1 salaris dien op te hoesten.

    Gemeente hebben geld nodig voor diverse kosten.. De WMO, de Jeugdzorg etc etc..
    Daarvoor is deze aanslag een prima middel eigenaren van koophuizen de tekorten te laten aanvullen.


    Ik quote puur om de bureautjes die ingeschakeld kunnen worden terwijl je ook gratis rechtstreeks bij de gemeente bezwaar in kunt dienen.
Terug naar de lijst