Testament

Testament 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb jaren geleden toen de kinderen klein waren een testament op laten maken. Hierin is een voogd benoemd en een bewindvoerder. Daarnaast is mijn ex uitgesloten van de evt erfenis.

    Inmiddels is de oudste volwassen, de jongste bijna 17 en geen contact meer met de voogd en bewindvoerder. Wat is het handigst om te doen? Wijzigen, herroepen of vernietigen? Wordt mijn zoon bijv zelf gehoord over wat hij zou willen als ik voor zijn 18e kom te overlijden? Is het sowieso handig om een bewindvoerder te houden? En hoe zit het als je geen executeur benoemd?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Jongste heeft geen geregistreerde vader, dat scheelt. Alleen oudste.

    Ik denk dat ik maar even contact zoek met de notaris. Mocht aanpassen via hen erg duur zijn, kan ik altijd nog online bij de doe het zelf notaris een nieuw testament laten maken. Daarmee vervallen alle eerder opgemaakte testamenten.

    @frankzijlstra blijven leven is idd de beste optie Smile
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ja heb ik gezien. Weet niet wat zwaarder weegt, testament of gezag register? Maar eigenlijk wil ik geen voogd aanwijzen maar dat zoon begeleid kamer wonen gaat doen. Ik neem aan dat cjg (daar zijn wij bekend) dan wel jeugdzorg inspringt bij mijn overlijden zonder voogd?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik heb de notaris, waar het testament gemaakt was, gemaild met mijn vragen. Een melding in gezag register telt voor mij nu zwaarder dan het al aanwezige testament. En dat is, zoals al gezegd, gratis. Daarmee is stukje voogdij te tackelen, maar bewindvoering niet. De bewindvoerders kunnen zelf het bewind weigeren, dan wordt er een andere oplossing gezocht. Of geen bewind.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Bedankt voor de tip die ik kreeg over het gezag register waar je voogdij bij overlijden kunt regelen. Ik heb het zojuist geregeld.
Terug naar de lijst