In redelijke staat

In redelijke staat 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef scar
    Dat hij rammelt maar alles zit vast en hij is goed gebruikt.

    Zoiets zou ik ook denken.

    Enige roest, bandjes die ongeveer de halve levensduur erop hebben zitten, een ketting die op termijn vervangen - of op zijn minst gespannen - moet worden, een piepje, een kraakje ??n of twee missende jasbeschermers, een versnelling die een betrouwbaarheid heeft waarbij je als man zijnde maar beter niet vol op de pedalen kunt gaan staan, een lichte slag in het voorwiel, een ontbrekend of niet werkend voor- of achterlicht, een zadel wat een beetje beschadigd is of een beetje scheef zit.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Ik heb een electrische fiets gekocht. Als ik een fiets inlever die in redelijke staat verkeerd, krijg ik flinke korting. Vandaar mijn vraag. Degene waar ik mee gesproken heb kon het me nl niet uitleggen. Keek me raar aan toen ik zei dat ik de fiets die ik gebruikte voor naar station in ging leveren. Dat is een fiets zonder versnellingen en verdere luxe.

    Als jij er goed op kunt fietsen zonder dat je bang bent dat hij in elkaar stort dan heb je al snel een "redelijke staat".
    (Maar het begrip is beide kanten op discutabel te maken.)
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Picus
    Als je er gewoon op kan fietsen zonder en alles functioneert zoals het zou moeten dan is hij een in redelijke staat.

    Zonder "wat" ?
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef SFR


    Mwah, dit zou ik toch eerder onder de noemer 'opknapper' scharen.

    In redelijke staat verkerend zou ik vinden dat de fiets zonder noemenswaardige (grote) kosten / inspanning weer verkocht kan worden voor een scherpe prijs..welke dan de dingetjes die eraan mankeren compenseert.

    Een fiets zonder opsmuk, versnellingen etc. maat wel in een functionerende staat zal niet veel waard zijn.. maar is wel snel weer te gebruiken door een nieuwe eigenaar, lijkt mij.

    Dit maakt mij zeer benieuwd hoe jij in het dagelijkse leven aankijkt tegen (een) (eventuele) levenspartner(s).

    Zelf zul je vermoedelijk ook wel ongeveer de halve levensduur er op hebben zitten.
    Schat je in dat je jezelf zonder noemenswaardige inspanning goed kunt verkopen en de mankementen door de prijs gecompenseerd worden ?
    Zou je een vrouw van middelbare leeftijd met hier en daar enige slijtage een "opknappertje" noemen ?
    En dan heb je het bij de meeste stalen rossen nog over een aanzienlijk jongere leeftijd.
  5. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Rose_s (O.a.)




    Ohhh jij bent erg....


    .......................................

    Alles is relatief. Smile
  6. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef SFR


    Ja, dat kan ook. Wellicht was dat ook zo'n incourante fiets dat niet snel verkocht zal worden.. en als de oud-ijzer prijs gunstig is.. Smile





    Hmm.. best wel knap om een link te leggen van een 2wieler naar een levenspartner.. Smile

    .. maar goed.. toevallig staat mijn 'levenspartner' nu bij de fietsenmaker. Kwam in mijn leven toen ik nog jong en fruitig was. Smile. (be)reed haar niet zelf.. dat heeft mijn vader eerst gedaan.
    Is nu een erfstuk, zeg maar. Waar ik probeer zo goed en zo kwaad als dat kan voor zorg en zo nu en dan gebruik. Dat gaat ff lastig met een versnellingsapparaat dat van 3 naar slechts 1 stand(je) is gegaan.. en een rem die niet veel doet. Vandaar.

    Anyway, ik ben, in relationeel opzicht, misschien zelf wel die opknapper. Er kan in ieder geval wel wat gewicht bij af..Smile

    Verder denk ik dat al die berijders van moderne (elektrische) fietsen van middelbare of hogere leeftijd dat kennelijk doen om een jonge ros te bezitten...?Smile

    Tsja, de berijders van moderne (elektrische) fietsen.
    Ik sta heel erg dubbel tegenover elektrische fietsen.

    Maar in ieder geval t.o.v. moderne fietsen.

    Vandaar dat ik nu een paar jaar geleden, tijdens een soort van "Fietsplan" van mijn werkgever op zoek ben gegaan naar een tweedehands >>LINK<<
    En die heb ik toen gekocht.

    Gewoon omdat dat "jeugdliefde" is en ik ongelooflijk van de zogenaamde "luie zit" hou die dit type fietsen heeft.
    Met ??n heel klein nadeeltje in dit geval : "Oude liefde roest w?l !!"

    Ik was recent op zoek naar deze >>LINK<< uitvoering maar die wordt zeer helaas niet meer geleverd.
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Op een oude fiets moet je het leren, toch?

    Zo koos ik in mijn stukje tekst juist heeeeeel bewust voor "stalen rossen" om vooral geen misverstanden te laten bestaan en deze metafoor te vermijden.
    Zo blijkt hij niet te vermijden te zijn.

    Ik geloof dat ik het zeer niet eens ben met die uitdrukking.
    Hoewel ik wel van mening ben dat een spiksplinternieuwe fiets wellicht niet helemaal je dat is, afhankelijk van of je op zoek bent naar een stationsfiets of niet a.h.w..
Terug naar de lijst