Alternatief gezocht voor google diensten

Alternatief gezocht voor google diensten 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Een alternatief met name voor opslag zoek ik zo af en toe, maar door de voorstelling : >>LINK<< ben ik weer even goed wakker geschud. Dus ik zoek een alternatief, waar ik liefst ook met de telefoon automatisch kan synchroniseren. Alternatief voor de browser heb ik wel, nu nog voor de mail en voor de opslag. Liefst eentje die niet verbonden is met microsoft, apple, google, facebook oid.
    Ik vind bv >>LINK<< maar is dat wel een goede? En welke mail dan?
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Dat van Hubic klinkt wel leuk. Maar ik vraag mij 1 ding af: waar zit het verdien model?
    Gratis op internet bestaat niet. Je betaald altijd. Is het niet daadwerkelijk in euro's, dan toch zeker wel op een andere manier. Via reclame, data verzameling enz.
    Als je leest wat zij met in hun datacenter doen (net als alle andere datacenters, maar daar hoor je ze niet over ;-) ) en hoe goed alles beveiligd is. Dat kost allemaal goud geld. Waar halen ze hun inkomsten van vandaan? Van die 10euro/jaar voor 100GB opslag gaan ze dat alles echt niet betalen.

    Wat ik bedoel te zeggen: je kan wel het filmpje van de verleiders zo goed mogelijk volgen, maar als je echt van het dataverzamelen af wil, dan kun je alleen nog van internet af (en dat is ook allang geen garantie meer dat je toch niet ergens geregistreerd wordt). Je kan het wel verminderen, maar dan moet je betalen. Zoals gezegd: gratis bestaat niet op internet.

    Hopelijk vind je wat je zoekt.



    Ja dat klopt ook, dat is ook de boodschap van de verleiders, wanneer ik reclame te zien krijg is dat nog duidelijk, de data verzamelen wil ik minimaliseren. Maar wanneer je wel betaald, hoe weet je dan of ze vertrouwelijk met mijn gedeelde data omgaan en welke is dan goed. Ik begreep van een forum( computertotaal meen ik dat het was) dat omdat >>LINK<< onder de europese wetgeving valt dat dat beter is dan andere wetgeving. Maar nogmaals ik ben een beginner op dit gebied dus weet niet goed wat waar is wat ik lees. Het verdienmodel kan zitten in dat ik eerst instap met het lokkertje(gratis) ik niet genoeg en dan extra ruimte ga kopen. Of het voor hun uit kan weet ik niet, wellicht hebben ze ook grote bedrijven als klant en zijn de particulieren de bonus?
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Xanxan
    Okay, stap 1: Met welke smartphone wil je gaan synchroniseren als je iPhone, Android en Microsoft Phone uit gaat sluiten?

    (Ja, kan in theorie de Librem 5 zijn. Maar die zie je echt nooit.)




    Mijn telefoon is wel android, maar ik wil dan niet dat mijn gegevens ook nog bij google, microsoft of apple opgeslagen zijn.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Dat verschil in vertrouwen is vooral gevoelsmatig. Via je toestel zouden ze indien gewenst nog steeds alle toegang hebben.



    ja maar ik kan iig afschermen wat mogelijk is door alles op andere plekken te bewaren
Terug naar de lijst