Terugvorderen salaris

Terugvorderen salaris 

Onderwerp van blonde-fee

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee
    Kan iemand mij adviseren.: ik kreeg vandaag een factuur van uitzendbureau Unique, waar ik sinds 28-8- 2018 niet meer voor werk. Ik moet een bedrag van 744,69 euro terugbetalen voor onverschuldigd betaald salaris van december 2017. Daarbij zaten kopie?n van loonstroken, die ik zelf niet meer in mijn administratie kan uitzoeken. Ik kan bij mijnunique niet meer inloggen en ik weet dat destijds mijn werkgever daar met hun over bezig is geweest omdat hun mijn salaris in een verkeerde week hadden geboekt. Ze hebben het toen op deze manier administratief verrekend. Helaas heb ik daar zelf geen mail verkeer over en de werkgever waar ik destijds voor werkte, werkt niet meer mee aan dit onderzoek.

    Mijn vraag is
    1. moet ik sowieso deze factuur betalen want mijn inkomsten van 2017 zijn al lang bij de belasting verrekend?
    2. Kan Unique dit zomaar doen.. ???
    3. waarom ontvang ik een factuur waar ik geen opdracht voor heb gegeven..??

    Anita
  2. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Destijds was het uitzendbureau je werkgever en het bedrijf de opdrachtgever. Dus alle betalingen zijn door het uzb zelf gedaan dan toch?
    Lijkt mij dan een fout van hun kant en daar kan jij volgens mij niet zomaar voor opdraaien, ook al zou je het destijds ten onrechte hebben ontvangen. En als ze het kunnen bewijzen, dan zou er op zijn minst een betalingsregeling mogelijk moeten zijn. Maar nogmaals, ik vraag me echt af of dit kan....

    Werk je nog steeds bij hetzelfde bedrijf?


    Nee ik werk niet meer voor Unique en ook niet voor het bedrijf werk ik waar ik destijds was gedetacheerd.

  3. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee

    Ze hebben loonstrookje meegestuurd, maar ik kan niet meer terugzien wat ik werkelijk gewerkt heb..en ik weet dat er destijds misrekenenig was in die periode en het bedrijf waar ik werkte was sowieso week 51 gesloten wegens verplichte wintersluiting. Het is toen administratief op die week gezet. Dat is toen door hun samen opgelost...
  4. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee

    Ik heb die betalingen wel gekregen, maar heb geen bewijs dat ze onterecht betaald zouden zijn. Ik liet het bedrijf voor mijn uren tekenen en diende die op hun het computersysteem van Unique in. Daarna volgde er een uitbetaling..dus ik zou niet weten wat er dan fout zou kunnen gaan?? Ik kan nu niet meer op de website van Unique omdat ik er niet meer werk..bovendien was er toen bij Unique wat misgegaan in de weekvermelding. Dat is toen administratief met mijn toenmalige bedrijfsleider en Unique opgelost op papier..ik heb daar geen mailverkeer van en ook de bedrijfsleider van toen is er niet meer werkzaam. Dus aantonen word lastig voor mij, maar ook voor hun.
  5. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee

    Ik ga ermee aan de slag..ik laat er eerst een bevriende advocaat naar kijken. Ik ben ook niet bang voor een deurwaarder, maar je verwacht dit toch niet na bijna 1,5 jaar. Ik ben er sinds augustus weg en dan neem ik aan dat ze toch een goede eindafrekening maken. Ook dat kostte toen al veel moeite. Bij Unique hebben ze volgens mij hun zaakjes niet goed op orde, daar wens ik niet de dupe van te worden. Voorlopig betaal ik niets, laat ze het maar bewijzen..
  6. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee

    Ik ben er nu mee bezig..bedankt voor al het meedenken.

    Anita
Terug naar de lijst