Wat te doen na overlijden huisdier?

Wat te doen na overlijden huisdier? 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door EllesB zelf op 21 mei 2019 om 16:17:19

Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Het duurt niet lang meer voordat onze oudste kat Desi gaat overlijden.
    Ze heeft nierfalen en eet en drinkt steeds minder.
    Vannacht heb ik voor het eerst beneden geslapen omdat ik bang was voor..

    Het is onze eerste kat die gaat overlijden en er zijn wat konijnen haar voorgegaan.
    De eerste konijnen die overleden konden we in de grote tuin van ons toenmalige koophuis begraven.

    Het konijn wat bij dit huis is overleden, hebben we bij de dierenarts gelaten.
    Dit omdat ik alleen een voortuin heb, die behoorlijk is begroeid. En omdat dit een huurhuis is, waar je dus eigenlijk geen dieren mag begraven.

    Dit is eigenlijk ook wat ik wilde als Desi er niet meer zou zijn.
    Maar als ik nu naar haar kijk, weet ik het niet meer.

    Wat hebben jullie gedaan met jullie overleden huisdier?
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Wij hebben Binka die in ons huis overleed, naar de dierenarts gebracht. Hij is samen met andere dieren gecremeerd en verstrooid. Ik vond dat een prima oplossing. De kosten waren ook laag.

    Je kunt ook zelf voor crematie kiezen en de urn mee naar huis nemen. Kost wel wat.

    Vroeger gingen ze naar de destructie, maar dat is niet meer.



    Ik dacht dus wel dat ze naar Rendac gingen. Zal daar nog even naar vragen bij de dierenarts. De assistente zei pas wel dat er geen boerderijdieren bij zaten.
    Crematorium zit hier niet zo ver vandaan, maar kost wel aardig wat.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja vraag voor de zekerheid na. Succes!

    Ik ben even aan het nazoeken, maar mijn eerdere info over de destructie is niet juist. Het hangt inderdaad af van de dierenarts wat er mee gebeurt. Bij ons is de grebbehof dichtbij en mijn dierenarts laat daar overleden dieren cremeren.


    OwSmile, ik hoopte zo op wat je zei! Dan wist ik het wel.

    Ik haalde pas wat aansterkvoer voor Desi op en toen was dus net de auto van Rendac er. Toen zei de assistente dat er alleen huisdieren in kwamen. Maar ja, wel Rendac.
    Toen ik die auto zag, moest ik er niet aan denken dat ze daar op de grote hoop lag.
  4. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Sorry EllesB.... Bij de grebbehof kost een gezamenlijke crematie 75 euro.


    Dat is ook best veel..
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef maartje


    Dierencrematorium kan het dier ook ophalen bij de dierenarts. Crematorium Opende, haalt bijvoorbeeld ook dieren op in Drogeham (ik weet niet naar welke praktijk je gaat?)


    In mijn eigen woonplaats, Kollum.
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Net met haar naar de dierenarts geweest.
    Ze heeft vocht toegediend gekregen en een soort prednison voor dieren.

    Hopelijk gaat ze zich weer even wat beter voelen.

    Ook gevraagd naar cremeren of mee laten nemen enz.
    Mee laten nemen is destructie, dat staat me wat tegen.

    Maar het crematorium haalt ook hier dieren op, dus dat is een goede optie.
    Zal ze eerdaags bellen over hoe of wat.
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Vandaag hebben we haar laten inslapen. De dierenarts is bij ons thuis geweest en daar zijn we zo blij om!
    Hij heeft haar meegenomen naar de praktijk en daar wordt ze opgehaald door het crematorium.

    Heel erg bedankt iedereen voor de input, hierdoor hebben wij deze keuze kunnen maken!

    Plaatje
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Bindi

    Ach jeetje, wat droef Smile
    Mooi beestje.
    Ging toch niet goed?
    Heel veel sterkte! Smile



    Ze was mooi en lief.
    Ze had waarschijnlijk nierfalen en werd nu echt vel over been. (Kun je een beetje op de foto zien, aan de achterkant).
    Ze at en dronk ook nog maar een heel klein beetje en lag alleen maar te liggen.
    Dus helaas deze moeilijke beslissing moeten maken.
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Liek
    Agoss Smile


    Lief van je!
    Jouw kat is onlangs toch ook overleden?
    Uit zichzelf? Daar hoopten we zo op.
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Liek


    Ja hij is thuis overleden, net na een schoteltje nat voer. Het was goed zo, hij was op.


    Zoiets had ik haar ook gegund, gewoon vanzelf.

  11. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Inge


    Mijn meisje is 3 jaar geleden overleden. Ook thuis in laten slapen. Ze was oud en op en had uit zichzelf nog een paar weken volgehouden met veel pijn en niks meer kunnen. Die lijdensweg gunde ik haar dus niet want meestal gaat gewoon vanzelf niet zo gewoon.
    Ik ben wel heel erg dankbaar voor de mogelijkheid dat ze tegenwoordig thuis komen. Mijn meisje was als de dood voor autorijden en kwam al jaren de woonkamer niet meer uit. Nu is ze lekker rustig op schoot binnen 2 minuten overleden aan het verdovende spuitje. Het echte euthanasiespuitje was niet eens nodig.
    Ik hecht geen waarde aan begraven of cremeren van huisdieren. Maar heb haar dus in een mooie versierde doos met een lekker kussen en wat lekkers meegegeven met de dierenarts. Mis haar wel nog af en toe. 20 jaar vriendschap zolang heb ik het met geen enkel mens nog uitgehouden.



    Daar waren wij ook heel bang voor, dat het nog een poos zou duren terwijl ze eigenlijk niks meer kon.
    Desi was ook het bangste in de auto, vrijdag was ze nog naar de dierenarts geweest. Dus nu niet nog een keer die rit.

    Het inslapen zelf vond ik niet zo prettig. De dierenarts zei dat ze misselijk van de narcose-prik konden worden en dat werd ze dus ook. Ze kreeg nog braakneigingen en dat vond ik zo rot om te zien.
    Toen ze in slaap was, kreeg ze de laatste injectie.
    Hij controleerde niet eens of ze echt was overleden, maar hij is al zo lang dierenarts, dat hij dat wel zal weten.

    Ik vind het fijn dat jullie zulke lieve reacties geven, dat doet goed!

  12. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Na ruim een maand, kon ik haar as weer ophalen! (Ze werd bij de DA opghaald door het crematorium, en wij wilden haar weer ophalen bij de DA, vandaar dat het zolang duurde.)
    Ze is dus weer thuis.

    Nogmaals bedankt allemaal voor het reageren.
Terug naar de lijst