Marktplaats

Marktplaats  

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Mijn dochter heeft haar fotocamera op marktplaats gezet. We kregen al snel een bod, deze meneer gaf in een heel verhaal te kennen hoe hij wilde betalen nadat wij eerst iets moesten doen, gelukkig was ik op de hoogte van deze praktijken, en trapte we er niet in. Daarna een bod van iemand die maar bleef vragen of we de camera kwamen brengen, echt niet, je mag hem komen halen, nooit meer iets van gehoord. En nu een bod van iemand die 9jaar actief is op marktplaats maar verder geen info, niks is gecontroleerd, telefoonnummer, bankrekening enz en weer vertrouw ik het niet maar de vraag rijst hoe kun je nog iemand vertrouwen, hou kan een evt betaling toch veilig aan huis. Contant, ik zie het vast niet als het vals geld is, via een overschrijving, daar kunnen oplichters tegenwoordig ook heel veel trucjes voor, dat het weer teruggestort wordt, of ik een overschrijving zie die niet plaat vind bv.

    Hoe doen jullie dat? Wat is de veiligste manier van betalen als je iets thuis laat zien en verkoopt.
  2. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef koen
    is de functie "gelijk oversteken" van MP geen mogelijkheid?


    Kan dat terplekke thuis? Ik dacht dat dat iets met verzenden te maken had, als je het pakket volgens track en trees hebt ontvangen, krijg je het geld. Was laatst ook op tv dacht ik, het pakket was er, maar de inhoud klopte niet, toch werd er betaald, dat is natuurlijk niet te controleren.
  3. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Eerst betalen en dan verzenden,,Smile


    Maar een camera, wil je dan niet zien wat je koopt? Of laten zien en dan, alsnog afspreken na betaling het op te sturen. Maar bv een tikkie sturen, is dat veilig? Als ik een tikkie stuur naar de koper, staat het van een andere bank dan ook gelijk op de rekening?
Terug naar de lijst