Via een tip die ik zojuist kreeg, geprobeerd de ombudsman van de regionale krant hier te bereiken. Die schijnt ervaring te hebben met het CBR en al meer mensen geholpen te hebben. Vandaag is hij niet aanwezig, morgen nieuwe poging.
quote:Dit schreef ansvanmil Net het CBR gebeld...blijkt dat mijn brommerrijbewijs tot 7-5-2020 geldig is, rest tot 7-2-2020!!
Gevraagd waarom het allemaal zo lang duurt....Ze hebben een nieuw computersysteem waardoor alles sneller moet gaan, maar dit systeem werkt nog niet goed.
Ik krijg UITERLIJK 13 november bericht van hen over mijn keuring (en ik weet nu al dat ik gekeurd moet worden...dus waarom sturen ze niet meteen een brief, terwijl ik een van de medewerkers aan de telefion heb) en dan naar de huisarts, waarschijnlijk oogarts, dan weer alles opsturen (hopelijk kan het dan ook via de mail) en dan maar hopen dat ik op tijd mijn rijbewijs heb....pffffff
Zo niet, ben ik ook niet verzekerd en mag ik niet rijden, kan ik dus ook niet naar mijn werk, enz enz
Ik word er nu al gek van
Toch weer bijzonder hoe computers altijd de schuld krijgen als het weer eens ergens mis gaat.
Ik duim dat het allemaal op tijd wordt afgehandeld!
Ik vind dit trouwens wel een gevalletje Ombudsman. Die heeft dan wel niks te zeggen over de ziekenhuizen, maar wel over de kunstjes die het CBR eist van zijn klantjes.
Mijn partner is wel een stukje ouder dan ik maar gelukkig niet mijn vader
Zonder gekheid, het gaat om een kruisje in het juiste vakje op een CBR-papiertje met een handtekening erop. De gegevens uitprinten (we kunnen ze gewoon digitaal inzien en downloaden) is helaas niet genoeg.
Sorry, ik bedoel partner!
En verder... Totale bureaucratische gekte die mensen dwingt zich in de vreemdste bochten te draaien. Vandaar dat ik de Ombudsman noemde net.
Ombudsman krijgt dit ook wel te horen, er is contact mee. Maar of die er wat aan gaat doen? Volgens mij gaat diens invloed niet zo ver. Maar ik vind dat je gelijk hebt, ik vind het belachelijk hoe dit nu weer gaat. En het gaat uiteindelijk om 2 waarden en zo'n 5-minutengesprekje. Maar wel 3x een consult aftikken en wachttijden natuurlijk terwijl we het hier gewoon bij de hand hebben liggen