Medische keuring CBR

Medische keuring CBR 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Dank je.

    Via een tip die ik zojuist kreeg, geprobeerd de ombudsman van de regionale krant hier te bereiken. Die schijnt ervaring te hebben met het CBR en al meer mensen geholpen te hebben. Vandaag is hij niet aanwezig, morgen nieuwe poging.


    Is het gelukt?
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Net het CBR gebeld...blijkt dat mijn brommerrijbewijs tot 7-5-2020 geldig is, rest tot 7-2-2020!!
    Gevraagd waarom het allemaal zo lang duurt....Ze hebben een nieuw computersysteem waardoor alles sneller moet gaan, maar dit systeem werkt nog niet goed.
    Ik krijg UITERLIJK 13 november bericht van hen over mijn keuring (en ik weet nu al dat ik gekeurd moet worden...dus waarom sturen ze niet meteen een brief, terwijl ik een van de medewerkers aan de telefion heb) en dan naar de huisarts, waarschijnlijk oogarts, dan weer alles opsturen (hopelijk kan het dan ook via de mail) en dan maar hopen dat ik op tijd mijn rijbewijs heb....pffffff

    Zo niet, ben ik ook niet verzekerd en mag ik niet rijden, kan ik dus ook niet naar mijn werk, enz enz

    Ik word er nu al gek van



    Toch weer bijzonder hoe computers altijd de schuld krijgen als het weer eens ergens mis gaat.

    Ik duim dat het allemaal op tijd wordt afgehandeld!
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Ik word hier plaatsvervangend niet goed van Smile

  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Nou, een stapje verder. Drie brieven van het CBR met drie verschillende verzoeken voor keuring bij een arts. Het LUMC heeft alle gegevens, maar wil niet meewerken omdat ze een universitair ziekenhuis zijn en daarom de gegevens niet wil verstrekken aan het CBR (wtf?). En dus 3 verschillende afspraken maken... De papieren voor de diabeteskeuring worden doorgestuurd naar een CBR-arts in Den Haag (Haarlem is véél makkelijker, maar het systeem linkt ons aan Den Haag dus nee...Haarlem kan écht niet), dus nee ze kunnen nog geen afspraak maken want ze krijgen de papieren pas later binnen dan de mensen zelf. Oogarts, commerciële partij... of er dan wel even ruim 200 euro afgetikt kan worden en pas eind september een plek. En de derde, die moeten we nog zoeken. En nogmaals, het LUMC kan zo alle gegevens verstrekken, het is gewoon allemaal al bekend. Bureaucratie ten top weer...Smile



    En als je vader naar het LUMC gaat en zijn bloedeigen gegevens zelf opeist, zonder het CBR te noemen? Gewoon voor zijn eigen dossier, zeg maar?

    (ik vrees dat ik het antwoord al kan raden)
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Ik vind dit trouwens wel een gevalletje Ombudsman. Die heeft dan wel niks te zeggen over de ziekenhuizen, maar wel over de kunstjes die het CBR eist van zijn klantjes.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Mijn partner is wel een stukje ouder dan ik maar gelukkig niet mijn vader Smile

    Zonder gekheid, het gaat om een kruisje in het juiste vakje op een CBR-papiertje met een handtekening erop. De gegevens uitprinten (we kunnen ze gewoon digitaal inzien en downloaden) is helaas niet genoeg.



    Sorry, ik bedoel partner! Smile

    En verder... Totale bureaucratische gekte die mensen dwingt zich in de vreemdste bochten te draaien. Vandaar dat ik de Ombudsman noemde net.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Ombudsman krijgt dit ook wel te horen, er is contact mee. Maar of die er wat aan gaat doen? Volgens mij gaat diens invloed niet zo ver. Maar ik vind dat je gelijk hebt, ik vind het belachelijk hoe dit nu weer gaat. En het gaat uiteindelijk om 2 waarden en zo'n 5-minutengesprekje. Maar wel 3x een consult aftikken en wachttijden natuurlijk terwijl we het hier gewoon bij de hand hebben liggen Smile



    Bureaucratie Smile
Terug naar de lijst