Bio- Kul(t) 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Vandaag heb ik in ons winkelcentrum een klein prijsje gewonnen.
    ..En Gaston, wat is dit geworden? Een strip met tien Probiotica- capsulen.

    ...Wat zit daar precies in en wat mag IK hier mee? Smile

    Veertien beschermde bacteriestammen met wetenschappelijk bewijs dat ze de hoge zuurgraad van de maag overleven”
    Joepie!
    Dit is fijn en ik mag als prijs die dingen innemen ,terwijl ik mij prima voel.


    Gezellig klakkeloos nog resistentere bacterien gaan kweken?
    Ik heb nog nooit zo iets geks gewonnen.Smile



    Eigenlijk snap ik hier niets van. Jullie wel?Smile







  2. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Cynthia9
    Dat heb jij weer hoor 🤣😂🤣


    😂😂😂


    Je zou denken dat ik die prijs kreeg omdat ik er bleekscheterig uitzag of zo, maar ‘t ging via een computer, willekeurig..
    Stomme prijsSmile Smile
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef rotonde
    ".".........Met bacteriën die wel levend de darmen bereiken...


    Smile

    Ja, hier staat ook: “ gegarandeerde levensvatbaarheid tot het einde van de twee jaar houdbaarheidsperiode.”
    Het krioelt van leven in die capsule’sSmile

  4. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Opmerkelijk inderdaad.
    We protesteren massaal tegen stierengevechten maar bacteriën die levend in je darmen terecht komen vinden we wèl oké ?
    Dit lijkt me duidelijk iets voor wakker dier.


    Smile
  5. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik lees steeds bio-kut, dat is ook goed hè?


    Grappig genoeg lees ik het achteraf ook zo. Het product heet officieel ook Bio-Kult’. (Met -de -k vanSmile)



    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    Ik heb de indruk dat we nog maar aan de vooravond staan van het ontdekken wat darmflora en in dit geval dus darmfauna behelst, wat het doet, hoe het werkt en hoe (ontzettend) groot de invloed ervan is.
    Tot die tijd lijken me veel van dit soort middelen en ingrepen risicovol, een beetje zoals het effect van Japanse oesters en Japanse duizendknoop in onze uitwendige fauna en flora.
    Een arts waar ik bij onder behandeling was wist mij te vertellen dat Yakult dikke onzin is, al zou het alleen maar zijn omdat de hoeveelheid bacteriën (ook al zijn het er 6,5 miljard) gewoon te weinig is om een essentieel verschil te maken.
    Naast dat ik nog nergens heb kunnen terugvinden wat het effect precies is en of dat ook wetenschappelijk bewezen is.
    Met zeer de indruk dat dat voor iedereen verschillend is en dat dat positief maar ook negatief kan zijn/uitpakken.

    Inmiddels geloof ik heilig in het effect van mijn darmflora en fauna op mijn totale gesteldheid maar ben ik er helaas nog niet achter hoe ik e.e.a. positief moet beïnvloeden.
    Ik heb de indruk dat het een beïnvloedbaar en misschien zelfs kwetsbaar systeem is wat ook zeer ontregeld kan worden.
    Verstoorde evenwichten die zich misschien (uit zichzelf of zonder hulp) niet meer herstellen (maar welke hulp en wat verstoort die hulp).

    Ik vind het interessant en ik verwacht er veel van qua toekomstige geneeskunde.


    Zo zie ik het ook.



    9 sep '19 - 05:06:42 / 9 sep '19 - 06:41:50
  6. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    Wat ik dus raar vind is dat dit goedje willekeurig aan allemaal mensen wordt uitgedeeld als prijs.
    Zo te zien wordt dit alles vlot en makkelijk op de markt gebracht. En als gevolg hiervan gaan dus mensen met een normale darmflora deze dingen ‘uitproberen’, waardoor de flora alsnog uit balans kan raken.

    Ik ben op zich voor probiotica, mits weloverwogen verhandeld en toegepast. En dit is gewoon lukraak uitdelen, dat klopt niet.
Terug naar de lijst