Brandend maagzuur 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Geen vet eten, geen alcohol drinken en na het eten niet meteen gaan slapen/ liggen. Laat hier 2 uur tussen zitten. Evt beetje rechterop slapen.

    Niet voorover bukken maar door je knieën zakken.
  2. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Rennie en vergelijkbaar. Ben nog nooit met brandend maagzuur naar de huisarts geweest...

    Geen slecht idee overgens. Zeker als het langer aanhoud.
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Liek

    Ik heb al jaren omeprazol, maar dit helpt momenteel niet meer. Alles wat ik eet of drink doet pijn, zelfs water en ademhalen doet pijn.

    Longontsteking?

    Klinkt niet zo best... ik zou maandag meteen een gastroscopie aanvragen bij de huisarts!
    Spoed kan ook, kan je meteen maandag of dinsdag terecht.
    Geen zwarte ontlasting? Zo ja dan dit weekend met spoed.

    Neem tot die tijd de dubbele dosis omeprazol.
    Nog nooit gehoord, een luie maag? Nee, wel een luie darm Smile
    Maar niet door omeprazol.

    Staat in de bijsluiter dat het een interactie heeft met je andere medicatie... dan niet dubbel innemen.
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    wellicht heb je de maagbacterie Helicobacter pylori... onderzoek is nodig

    Deze test is tegenwoordig bij het kruidvat te koop. Voor iets van 20 euro. Het is een ademtest.
    Voor deze verdenking HP alleen doet men géén gastroscopie.

    11 okt '19 - 22:19:04 / 11 okt '19 - 22:29:25
  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Liek


    Zijn daar geen medicijnen voor dan?

    “Een ontstoken slokdarm” is niet een aandoening. Het is ook geen echte term an sich. Er zijn tal van verschillende afwijkingen met verschillende oorzaken.

    Het enige wat echt duidelijkheid kan geven, is een gastroscopie. Vanuit daar volgt dan een bepaalde behandeling.
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Doen ze heus niet direct. In mijn geval pas toen het niet over ging


    Ik denk dat het aan je huisarts ligt.
    Liek gebruikt al maagbeschermers en heeft daarbij nog steeds klachten. Als Liek erop staat dat er naar gekeken wordt, en een beetje “gewicht” in de schaal legt aka “poot stijf houdt” dan kan zij binnen 2! weken een maagonderzoek krijgen.

    Ik geloof niet dat een huisarts daar lastig over gaat doen.
    Desnoods een verwijzing vragen voor poli interne (Mag Darm Lever).

    Ik zou zeker niet wachten met het vragen om een verwijzing. Ik zie bijna dagelijks mensen op de behandeltafel voor een gastroscopie met veel mildere klachten dan Liek heeft.

    Doen dus.
    Een gastroscopie is een veel voorkomend onderzoek en wordt voornamelijk gedaan bij de klachten die jij hebt Liek.
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Via de huisarts kan het onderzoek niet met roesje.
    Via de poli MDL/ interne wel.
    Spoed is nooit met roesje.

    Je kan wel altijd keelverdoving krijgen, dit is tegen het kokhalzen.
    Een onderzoek duurt 3 à 4 minuten. Prima te doen zonder roesje. De verpleegkundige en arts praten je er doorheen!
    Soms worden mensen juist meer tegendraads met een roesje.
    Na een roesje mag je 24 uur niet deelnemen aan het verkeer of gevaarlijk dingen doen zoals bijv zelf koken in de avond.

    Kies je voor geen roesje, dan kan je niet ter plekke besluiten dit alsnog te willen.

    Mogelijk is er een verschil in wachttijden.

    Zet al je vragen op papier Liek, en neem die mee naar de huisarts.

    Je mag mij altijd pb-en met vragen Smile
  8. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef maartje


    Of vraag juist of je die slang zelf mag inbrengen, dat heb ik gedaan, dat ging veel beter. In een kwartiertje is het onderzoek klaar.

    Dat is dan een uitzondering, dat heb ik in die 2 jaar nog nooit meegemaakt. Ik weet zeker dat dat bij ons niet wordt toegestaan.
  9. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef maartje

    Waarom niet? Na het doorslikken deed de arts het zelf weer.


    Je hebt toch wel eens gehoord van een accreditatiecommissie? Of Iso normen? HKZ en Niaz?


    En het effect wat je hier ziet... jij roept dit en iedereen denkt: dat wil ik ook.
    Dan is het eind zoek. Dan krijgt een ziekenhuis geen accreditatie meer en dus geen geld vd verzekering.

  10. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    [B]'Prima te doen zonder roesje.
    De verpleegkundige en arts praten je er doorheen!´ =quote van Coraline----> Dat is niet algemeen te stellen! Smile [/B]

    Sorry hoor... je bedoeld dat jij het beter weet? Ik werk op de scopiekamer. Ik zie het dagelijks. Ik spreek de mensen met en zonder roesje dagelijks.

    Ik vind het echt heel jammer dat beroepskennis zo genegeerd wordt ten opzichte van een ervaring. Bij angst is het echt niet erg om zo’n onderzoek aan te vragen. Het is minimaal invasief. En kijk naar Malero, die ging ook voor een gastroscopie omdat ze wat last had van haar slokdarm.
    Ik ken de ziektebeelden, ik weet wat het allemaal kan zijn. Meestal is het niets, maar ga nou maar gewoon. Nee het is geen fijn onderzoek, maar heel goed te doen en de medewerkers helpen je echt erdoorheen!

    Ik ga wat anders doen, voel dat mijn kennis niet wordt gewaardeerd hier. Kennelijk is “doemdenken” fijner dan iets opsteken van een ander.
Terug naar de lijst