Tweedehands e-bike

Tweedehands e-bike 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    De batterij kan je bij elke fietsenmaker/merkdealer na laten kijken, op balans en defecte cellen, maar ook de historie is uit te lezen (altijd op 'hoogste stand'? Kom ik op terug!)
    Er zijn grofweg drie merkgroepen, waar je naar selecteren moet (handig als het gekochte fietsmerk bij jouw fietsenmaker te repareren is, niet elke fietsenmaker heeft alle merken.
    Als eerste: Gazelle. Van Pon (volkswagengroep) Voor de merken, zie website, maar ook vragen: >>LINK<< (Gazelle, Piet Pelle, Raleigh, Union, Batavus, Koga e.a.)
    Als tweede: Accell groep. Ook hier de merken op de website: >>LINK<<
    Als derde, die noemde je al, Stella (met Amslod)
    Dus mocht je een Sparta op het oog hebben, een Sparta dealer (die onder de Accell groep zit)

    Die accu, daar mag je van uit gaan dat die zo'n 6 jaar mee gaat. Is de eigenaar/eigenaresse 60+ dan kan dat wat korter zijn, volgens de fabrikanten/dealers is die groep wars van schakelen, vertrekken in de hoogste versnelling en de motor op standje 'hoogst'. Dat schaadt de levensduur van de batterij. Is er een 'gashandle' aanwezig, dan zeker.

    Middenmotor: er zijn al 5 verschillende Bosch motoren, dan nog wat Yamaha, Bafang. De ene maakt geluid, de andere niet. Is een keuze, wel ff op letten.

    Let er ook op, hoe zwaar trapt de fiets zónder ingeschakelde motor. Een fiets met een NuVinci naaf bijvoorbeeld, fijn traploos schakelen maar je trapt je zónder motor echt hopeloos. Alle motoren in de wielnaven, voor of achter, trappen ook zwaar, als ze uitgeschakeld zijn. Die middenmotor die je verkiest, schakelen die twee al uit.

    Versnellingsnaven: Shimano Nexus 7-traps gaat 'zwaar', de Nexus-3, 8 en 11 traps (=versnellingen) weer niet.

    En zo zijn er erg veel dingen die jouw keuze kunnen beinvloeden.

    Hier kun je ook veel info halen: >>LINK<<

    Succes!
Terug naar de lijst