kerstverlichting op kroonsteentje aansluiten

kerstverlichting op kroonsteentje aansluiten 

Onderwerp van Rose_s

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou wel lampjes rechtstreeks via een lichtknop kunnen bedienen door ze aan te sluiten op een kroonsteentje. Dan de stekker (zonder adapter uiteraard) van het snoer knippen, draadjes strippen en dan in het kroonsteentje drukken. Kan dat, of krijg ik dan kortsluiting of nog erger brand
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Er zijn uiteraard allerlei stekkers, maar ik heb alleen een kroonsteen in de buurt, zie foto
    Andere optie wordt op batterijen met 6 uur timer, maar liever op het kroonsteentje
    Plaatje
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef cootje

    Nou ja, dan gewoon lekker doen.


    Ik hoop dat er nog een techneut reageert :)
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef EmC
    Wat een raar draadje Smile
    Volgens mij bedoelt Rose juist dat ze uitsluitend de stekker eraf knipt en dus NIET de adapter.
    Anders zou ze het niet specifiek benoemen toch?
    Rose is niet achterlijk.
    Als ze zou schrijven dat er een soort zinloos, vierkant zwart blok in het snoer zou zitten dat ze er maar vanaf haalt, dan zou ik jullie zorgen wel delen Smile


    Precies, ik heb nog diverse snoeren waar gewoon alleen een stekker aan zit, waar niet eens een adapter voor nodig is.

    Verder heb ik nog een beetje technische achtergrond dus niet teveel IVEA.

    Bij mij zit in elke wandcontactdoos/ plafonddoos gewoon een kroonsteen.

  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef maartje



    >>LINK<<


    Dank je Google techneut

    Hmmm in mijn wandcontactdoos zitten maar twee draden, stroom en schakeldraad. Maar goed ze raden het dus af. Ik dacht wanneer de stekker zo in het stopcontact kan, moet je het toch ook rechtstreeks kunnen aansluiten, maar dat kan dus niet.
    Helaas, ga iets anders zoeken komt goed.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef cootje
    Wij praten poep. SmileSmile


    Jij mag dat Smile
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef MaNu

    Dan is jouw wandcontactdoos niet geaard. En het is niet stroom en schakeldraad. Het is gewoon plus en min, er wordt niets geschakeld.

    Buiten of het wel of niet kan in dat stopcontact, met stroom moet je niet kloten.


    De zwarte draad is een schakeldraad en geen stroomdraad.

    Ondanks dat ik ook wel een site heb gevonden waarbij ze het wel doen. Ga ik het oplossen met oplaadbare batterijen en, uiteraard, een ander snoer.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Als stroom zo ver weg is, zou ik zo'n ledstrip met verschillende kleuren met USB aansluiting kopen, incl een powerbank met flink wat vermogen. Powerbank opladen, bij je kerstboom leggen, ledstrips in je kerstboom, aansluiten op powerbank en klaar.
    Misschien moet je om voldoende stroom te trekken dat de powerbank langer dan 30minuten aanblijft 2 ledstrips gebruiken (in een boom zou ik zelfs meer doen). Powerbank leeg: even opladen overdag en je hebt weer licht genoeg voor minimaal 1 avond.


    Stroom is juist erg dichtbij, zie foto op pagina 1. Het gaat niet om een kerstboom, maar om een tak tegen het plafond.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Ondertussen is het opgelost, maar mensch Rose ik lig in een kreukel, als je dit leest als buitenstaander, lijkt het alsof de helft in elkaars zwartboek zit. SmileSmile


    Haha hahaha

    Eentje maar hoor.

    Ik heb lampjes gehaald met 6 uurs timer.
    Maar toch denk ik dat het wel kan. Of je nu een stekker in het stopcontact doet of twee draadjes in een kroonsteen...
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef koen
    leuk, maken we een enquete wie de juiste voorspelling heeft.

    ik hou het op een felle flits gevolgd door diepe duisternis.......



    Waarom, wanneer ik de stekker in het stopcontact steek gaat het ook goed. En volgens mij heb ik daar toch echt dezelfde stroom als in de centraaldoos(zal hem ff goed noemen)
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Tom

    Smile



    Ik hou van Guust, zijn aquarium is ook prachtig
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef cootje
    Smile
    Vanmiddag is de NL-alert getest.
    Hij doet het bij mij.Smile


    Bij mij ook, op beide telefoons.
Terug naar de lijst