Verschil tussen Aygo, C1 en 107?

Verschil tussen Aygo, C1 en 107? 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Badge-engineering noemt men dat in de automotive.
    Er zijn veel auto's die onder verschillende merknamen geleverd worden. Met grote of kleine verschillen.

    De 107 en de C1, beiden uit de PSA groep, hebben dezelfde interieuren, dezelfde motoren en noem maar op. De Aygo heeft wel een eigen motor+aandrijflijn, eigen bekabeling en zo nog wat.

    Daarnaast is het zo, de menig automobielfabrikant weinig zelf meer produceert. Het meeste wordt gedefinieerd, ofwel, er komt een beschrijving waar het aan moet voldoen inclusief prijs, en dan mogen de leveranciers aanbieden. Het gaat zelfs zover, dat wanneer een fabrikant de énige is die een product maakt, dat de autofabrikant eist dat dit product door een andere fabrikant óók gemaakt moet gaan worden. Kan de ene niet leveren, dan levert die andere.

    Mooi voorbeeld: de schakelaars. Bij veel merken zie je dezelfde schakelaars bijvoorbeeld in de portieren voor de ramen. Zo hou je de prijs laag. En worden de toeleveranciers uitgedund. De grootste toeleverancier, al jaren, is Magna-Steyr. Bosch is de bekendste bij de consument, elektrisch komt er ook veel van Matsushita, Jaeger, Lucas, Motorola en noem maar op.

    Leuk detail: verreweg de meeste schuifdaken komen uit.... nederland, Inalfa. BMW, Mercedes, PSA-group, General Motors, Audi en Volvo kopen in Nederland hun glazen schuifdaken in

    De fabrikant die het meeste zelf maakt, zal vermoedelijk Ford zijn, maar dat is een aanname van mezelf.


    De C1, de 107 en de Aygo. Toyota is de duurste, qua betrouwbaarheid en levensduur geven ze elkaar niets toe. Ik kan me voorstellen dat de toyota motor iets langer meegaat, maar dan praat je over dat de PSA motoren 400.000 km meegaan en de Aygo 425.000 km. Niet iets om op te letten. Alledrie goeie, stevige auto's. Kies wat je leuk vind, hou het onderhoud een beetje in de gaten en je hebt een auto waarbij de kwaliteit erg hoog ligt. Overigens, in die klasse zijn er veel auto's die zo in elkaar zitten. Om wat anders te noemen, de Kia Picanto. Veel waar voor z'n geld, ook als er meer dan 200.000 kilometer op staat! Ik denk dat Volkswagen/Seat/Lada hier jaloers op zal zijn, die zijn toch minder betrouwbaar gebleken, vooral de Seat..
    Veel plezier met je C1, 107 of Aygo !

  2. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Je vooroordeel snap ik wel maar het scheelt naar welk jaar Alto je kijkt, mijn zoon heeft er ook naar gekeken naar de modellen van na 2008 en waren leuke auto's voor niet al te veel geld. Smile


    Suzuki bouwt zeker goeie auto's/ Alto, Swift, niks mis mee. Maar ja, als je er geen goed gevoel bij hebt, dan houd het simpel op. Blijft een emotie, dat rollend blikje...!
Terug naar de lijst