Ikea keuken(werk)blad

Ikea keuken(werk)blad 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Februari 2019 nieuwe ikea keuken gekregen. Na een aantal maanden begon het werkblad aan de rand op te zwellen door vocht. Uit coulance heb ik van ikea toen een nieuw werkblad gekregen.
    Montage kosten moest ik wel zelf betalen (300€) omdat de keuken niet door ikea was geplaatst en er daardoor geen garantie was. Moest wel weer zelf iemand zoeken die dit kon doen want ikea plaatst alleen hele keukens en doet nieuw werkblad alleen als ze de keuken ook gemonteerd hebben, plaataen had dan niks gekost. Heb dus ook nu geen garantie.
    Nu zijn we 4 mnd verder en begint het nieuwe werkblad dezelfde dingen te vertonen.
    Blad is gemonteerd zoals ikea dit voorschrijft en elke keer als ik met water bezig ben geweest droog ik de randen af.
    Het kan/mag toch niet zo zijn dat wanneer er eens een waterdruppel blijft hangen dat dit direct schade geeft.

    Ikea geeft 25 jaar garantie op werkbladen.

    Vorige keuken was zo'n 15 jaar oud en had geen enkele waterschade.



    Plaatje
    Plaatje
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Lees net dat werkblad NIET gebruikt mag worden in vochtige ruimte 😳😳

  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Zijn de randen wel goed afgekit?



    Is aan de voorkant, aan onderkant is een soort van folie dat door vocht los laat. Direct daaronder zit mdf/spaanplaat/karton of iets dergelijks wat gaat bollen omdat het in contact is gekomen met vocht.
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Zijn de randen wel goed afgekit?



    Is aan de voorkant, aan onderkant is een soort van folie dat door vocht los laat. Direct daaronder zit mdf/spaanplaat/karton of iets dergelijks wat gaat bollen omdat het in contact is gekomen met vocht.
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Klopt en daarom plaatsen we bij Ikea keukenwerkbladen een bescherm strip tussen vaatwasser en blad .



    Is hier ook gedaan.

    Folie thv de spoelbak begint los te laten, terwijl ik elke keer als ik met water bezig ben geweest doekje langs de rand haal.

    Oude aanrecht had precies dezelfde opstelling, zonder beschermstrip tussen vaatwasser en blad en dit blad had deze problemen niet.
  6. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Joy
    Lang verhaal kort, @Vogeltje, dit is niet acceptabel. In principe is een keuken geen 'vochtige ruimte', maar ieder weldenkend mens kan toch wel bedenken dat er in een keuken het nodige water gebruikt wordt, vaat gedaan wordt, handen gewassen worden en al die 10.000 andere dingen die mensen dagelijks in de keuken doen.

    Welk type werkblad heb je gekocht?


    SÃ¥ljan maatwerkblad.

    >>LINK<<


  7. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Is de overgang tussen spoelbak en blad wel goed afgedicht als de bak op het blad ligt of is de spoelbak geïntegreerd?


    Maak eens een foto


    Dit dus. Dit is voordat ik met doekje langs de rand ga na afwassen, maar dan is leed al geschied.
    Elke druppel die langs de rand gaat trekt onmiddellijk in het werkblad.

    Plaatje
    Plaatje
  8. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Dit is niet het goedkoopste blad maar wel spaanplaat . Vraag staat nog open over de spoelbak of hij er op ligt of geïntegreerd?



    Geintegreerd.

  9. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Ben bang dat blad verkeerd om geplaatst is deze kant hoort aan de muur kant . Welke vakman is hier bezig geweest ?



    Iemand via werkspot.
    Maar blad kon alleen maar op deze manier geplaatst worden ivm de uitsparingen voor kraan en kookplaat.
    Allebei de keren is het zo door ikea geleverd.
  10. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Maak eens een foto van de hele opstelling


    Betere heb ik even niet.
    Plaatje
  11. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Wie heeft het ingemeten ?




    Wij zelf mbv Ikea keukenplanner in de winkel mbv de maten en tekening van de oude opstelling.
  12. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Dan ben ik bang dat je zelf voor alle kosten gaat opdraaien omdat jezelf de keukenplanner hebt gehanteerd . Je hebt de fout daar gemaakt en de keuken is gespiegeld besteld en dan mag je nog blij zijn dat Ikea de vorige x nog garantie heeft gegeven .daarbin moet ik wel de opmerking maken dat de werkspot man dit niet zo had moeten uitvoeren en je had moeten waarschuwen . Maar ook daar valt niks te halen . Het spijt me voor je .Ikea is hier niet voor verantwoordelijk .



    Keuken is getekend ingemeten door iemand van de keukenafdeling. Had de opstelling incl maten en duidelijk aangegeven waar raam en muur was, met de maten erbij.
    Snap niet dat het dan verkeerd ingemeten kan zijn.
    En dat tot 2x toe.
    Keuken staat er nog in deze opstelling bij Ikea Zwolle, zal volgende keer als ik daar ben eens kijken hoe hun het blad er op gemonteerd hebben.
Terug naar de lijst