Werken in de zorg

Werken in de zorg 

Onderwerp van Annemieke35

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Annemieke35
    Het leven is geweldig

    Toon alleen de berichten van Annemieke35
    Heeft iemand hier ervaring met omscholing naar de zorg op latere leeftijd? Hoe heb je dat gedaan en hoe is het bevallen? Ik zou graag als verpleegkundige werken vanuit een niet medisch beroep. Ik ben bijna 50, en vraag me dus af hoe realistisch die wens is.
  2. Annemieke35
    Het leven is geweldig

    Toon alleen de berichten van Annemieke35

    Fijn, jullie reacties. Ik realiseer me ook de nadelen qua werktijden en fysieke belasting.
    Mijn hart ligt vooral bij zieken en/of ouderen, maar ik twijfel of ik nog een HBO opleiding wil doen. Kan iemand uit ervaring het verschil tussen werken op MBO en HBO niveau uitleggen?
  3. Annemieke35
    Het leven is geweldig

    Toon alleen de berichten van Annemieke35

    Van die algemene sites word ik niet heel veel wijzer. Als ik rondsurf lijken er vooral stageplekken op niveau 3 te zijn, maar daarboven wordt het lastiger.
  4. Annemieke35
    Het leven is geweldig

    Toon alleen de berichten van Annemieke35

    quote:
    Dit schreef Astrid
    Ik heb 27 jaar bij de bank gewerkt en 2,5 jaar geleden begonnen met omscholen naar MMZ Persoonlijke begeleider gehandicapten zorg nivo 4. Over 3 maanden heb ik als het goed is mijn diploma behaald. Ik ben 49 jaar.

    Onregelmatig werken bevalt mij trouwens prima. Vrij op de uren als iedereen naar school en werk is, dan kan ik rustig leren.

    Doordat mijn zoon 17 jaar is heb ik ook niet meer te maken met opvang.


    Leuk om jouw ervaring ook te lezen. Persoonlijk begeleider lijkt me fysiek wat minder zwaar dan verpleegkundige, of heb ik daar een verkeerd beeld van en moet jij ook veel tillen in je werk?
  5. Annemieke35
    Het leven is geweldig

    Toon alleen de berichten van Annemieke35

    quote:
    Dit schreef Joyzzz
    Je kan natuurlijk ook kijken bij thuisstudies. LOI, pdna, nti, of nha en er zijn er nog veel meer. Thuisstudie en klassikale lessen. De stages kan je dan doen bij een huis in de zorg. Volgens mij kan je een deel van de kosten door de belasting vergoed krijgen.Er zijn heel veel leuke opleidingen en je kan ook een proefles aanvragen . Succes.


    Daar heb ik ook wel naar gekeken, maar dan moet je ook een stageplek vinden. Ik vraag me af of dat lukt.
Terug naar de lijst