Laptop, welke adviseren jullie?

Laptop, welke adviseren jullie? 

Onderwerp van Sonja14

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Sonja14 zelf op 14 februari 2020 om 21:59:40

Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Misschien eerst bepalen: waarom wil je een laptop?
    En wat voor laptop wil je? Wil je eentje die je makkelijk mee kunt nemen, waarbij grote van het scherm niet echt belangrijk is?
    Of wil je liever een laptop die je makkelijk weg kan leggen, maar wel gebruikt op buro/eettafel, dus hoeft niet simpel mee te nemen te zijn? Dus een stuk zwaarder groter?

    Kleine, makkelijk meeneembare laptops kom je in de tot 14/15inch scherm varianten. Nadeel is vaak dat je met wat langzamere modellen werkt. Dit omdat een kleiner laptop minder makkelijk warmte afvoer betekend (processor wordt dus geknepen om temperatuur laag te houden), 1 harde schijf/ssd geheugen. Zwaardere programma's hebben dan meer tijd nodig om de bewerkingen te voltooien.

    Ga je voor een grotere laptop, zeg rond de 17inch scherm (vaak met apart numeriek toetsenbord aan de zijkant, vind ik een voordeel), dan heb je vaak een net iets sneller model, met meer mogelijkheden. Ook hebben sommigen van deze mogelijkheid tot 2 harde schijven. bijv 1 SSD schijf voor opstarten/windows en 1 dataschijf. Alhoewel de kosten van een 1TB SSD schijf de laatste tijd steeds lager zijn geworden.

    ASUS is een goed merk. Evt een Mac is wel een stuk duurder, maar heeft een heel goed scherm wat je met fotobewerken wel weer wil. Bedenk ook dat je je scherm zal willen kalibreren als je wil fotobewerken. Anders zien al je foto's er anders uit op iedere pc.

    Succes met kiezen (alhoewel ik volgens mij niet echt tips geef ;-) )
Terug naar de lijst