Netto salaris 

Onderwerp van wendy72

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    Natuurlijk is je netto salaris belangrijk. Maar wat vind je van de aangeboden baan?
    Wil je 40 uur werken, is het veel leuker dan wat je nu hebt, is het wellicht nodig om hogerop te komen tzt

    Arbeidsvreugde, of het verlies daarvan kan soms een verhoging laten verbleken.


    Veel suc6 met je keuze !
  2. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zelf sparen voor pensioen is een stuk verstandiger dan afhankelijk zijn van steeds verder slinkende pensioenfondsen. Begrijp niet dat mensen daar zo aan vasthouden.

    >>LINK<<



    Zelf sparen:

    Uitgaande van 400 pensioen per maand is dat 4800 per jaar wat men ontvangt. Uitgaande van 20 jaar pensioen ontvangst is dat bijna 100.000,—

    Ik denk zomaar dat jij bergen meer verdiend dan mij, maar blijkbaar heb je door je eigen inkomsten niet meer goed in beeld dat zeer waarschijnlijk de meeste mensen en zeker hier op oa met alle scheidingen die al geld kosten en er vaak maar 1 inkomen is, dat je dan niet in de gelegenheid ben om 10.000,00 te sparen laat staan 10x zoveel.


    En als aanvulling op je link, dat is zeer waarschijnlijk een verzekeraar die er niets aan verdiend 😋

    En er zijn nog wel meer redenen te bedenken, want als je wat gespaard hebt voor later, maar je wasmachine, auto oid gaat stuk, beheers je dan maar om niets van je gespaarde pensioengeld op te nemen.

    € 100x12 maanden is 1.200,— per jaar x 10 jaar is 12.000,— en dat maal 4x (dan heb je 40 jaar lang €100,— gespaard) heb je nog maar €48.000,—

    Dus wil je die 100.000,00 halen moet je 40 jaar lang €200,— per maand sparen (en je mag er nooit aankomen)
    16 feb '20 - 20:19:57 / 16 feb '20 - 20:30:54
  3. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Oef... wat een aannames. Zonde.


    Absoluut, maar jij stelt dat je niet snapt waarom mensen eraan vast houden. Dus probeer ik je wat inzicht te geven 😁
  4. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat werkt niet echt. Als je zoveel aannames doet kan ik de rest van wat je schrijft niet echt serieus nemen. Je zet me weg als een hautaine tante met teveel geld die alle realiteit kwijt is of zo.

    Maar geeft niet, let’s agree to disagree.


    Dat heb je als je alleen dat leest wat je uitkomt, of alleen dat leest waarop je reageert. Als je mij niet serieus neemt, vraag ik mij weer af waarom je altijd zo prettig reageert op mijn reacties 😂
  5. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    Jij mag het laatste woord hoor 😜
  6. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Dion


    Je vergeet met rendement rekening te houden.
    Voor € 100.000 pensioen hoef je niet € 100.000 te sparen (tenzij het rendement 0 is).




    Het rendement (rente) bij zelf sparen is op dit moment te verwaarlozen. Maar wellicht is dat over 10 jaar anders, daar heb je gelijk mee
  7. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Dank voor de reacties betreft pensioen. Ik wil graag dit draadje zuiver houden betreffende mijn vraag.

Terug naar de lijst